11:05|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 08 مرداد 1399 - 11:46
کد خبر: 14790
یادداشت:

سوء‌مدیریت و خوش‌خیالی در آذربایجان‌غربی

سوء مدیریت و خوش خیالی مردم در استان یکی از اساسی‌ترین دلایل موفیقت کرونا است.
سوء‌مدیریت و خوش‌خیالی در آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، چندمین ماه از ورود ویروس کرونا می‌گذرد و هر روز شاهد روند صعودی آمار مبتلایان و مرگ و میر در کشور هستیم که متاسفانه این موضوع در آذربایجان‌غربی نیز صدق می‌کند که نادیده گرفتن آن تبعات سنگینی در پی خواهد داشت.

از طرفی مسئولین کشوری و به تبع آن استانی بنظر می‌رسد برنامه معلومی برای کنترل این بیماری ندارند که ناشناخته بودن ویروس شاید یکی از دلایل این بی‌نظمی‌ها و ضعف در کنترل بیماری باشد.

چندی پیش یکی از مسئولین اعلام کرد بیماری در آذربایجان‌غربی مدیریت شده است، اما این موضوع در شرایطی که استان در این مدت دچار التهاب
های بسیاری شده و هفته‌های متوالی را در وضعیت قرمز بوده است کمی عجیب و غیرقابل باور به نظر می‌رسد .

در شهرستان‌ها نیز کاستی بسیاری گزارش شده است که بارها شاهد نارضایتی کادر درمانی و گلایه‌های مردمی از سایر شهرها بوده‌ایم که بنظر می‌رسد بهتر است به‌جای فرار از حل مشکل راه حل آن مورد بررسی قرار گیرد، از طرفی هنوز معلوم نشده است ادعای مسئولین در مورد غربالگری و بیماریابی به کجا ختم شد!!

مهار کرونا با آمار و ارقام ساختگی قابل مهار نیست و برای کنرل و قطع زنجیره این ویروس می‌بایست مصوبات ستاد با دقت و جدیت بیشتری انجام شود که متاسفانه بی‌توجهی از جانب مسئولین مردم را نیز نسبت به این موضوع بی‌تفاوت تر کرده است. اکنون دلیل این سهل انگاری از جانب مسئولین و لجاجت از جانب مردم چیست؟خدا میداند!

در هرحال در ادامه این روند افراد بیشتری مبتلا می‌شوند و هر روز باید منتظر از دست دادن هموطنانمان باشیم و از طرفی وضعیت اقتصادی نامساعد حاکم بر جامعه که در این روزها زندگی مردم را به شدت تحت فشار قرار داده است قطعا بدتر می‌شود.

بنابراین هر شخصی می‌تواند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد می‌تواند  نقش خود را در قطع شیوع کرونا ایفا نماید و موثر باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید