08:58|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 07 مرداد 1399 - 10:40
کد خبر: 14784

سکوهای پرش توسعه آذربایجان غربی نیازمند تقویت

بازارچه‌های مرزی آذربایجان غربی که در شرایط فعلی می توان از آنها به عنوان سکوی پرش توسعه استان نام برد، نیازمند تقویت جدی است.
سکوهای پرش توسعه آذربایجان غربی نیازمند تقویت

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، هم مرزی آذربایجان غربی پتانسیل بالقوه ای برای استان فراهم کرده است تا با تقویت ظرفیت های موجود به یکی از قطب های مهم اتصال کشور به بازارهای تجارت جهانی و بین المللی تبدیل شود.

در حال حاضر 9 گمرک و پایانه مرزی در سطح استان وجود دارد که بستر تعاملات اقتصادی و مبادلات بازرگانی را با کشورهای همسایه و به تبع آن بازارهای جهانی فراهم می‌سازند و در مجموع یک‌ششم از کل ظرفیت پایانه مرزی و گمرکی کشور را تشکیل می‌دهند.

تقویت پایانه ها و بازارچه های مرزی در سطح آذربایجان غربی علاوه بر اینکه می تواند سهم استان را از ارزآوری بیشتر کند با ایجاد زمینه های اشتغال می تواند چاره سازی برای رفع معضل بیکاری استان نیز  باشد به شرط آنکه ظرفیت های این بازارچه ها به خوبی شناسایی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گفته مسئولین استانی در حال حاضر بیش از 50 درصد سهم صادرات استان مربوط به ظرفیت یازارچه‌های مرزی است و در سال گذشته تراز تجاری استان در تجارت مرزی و صادرات و واردات به مثبت یک میلیارد دلار رسید.

تقویت بازارچه های مرزی همچنین می تواند زمینه را برای ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان تسهیل کند و همین امر در واقع سکوی پرتابی برای جهش آذربایجان غربی به سمت توسعه ای باشد که سالهاست از آن عقب مانده است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید