23:13|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 06 مرداد 1399 - 10:43
کد خبر: 14779
یادداشت:

جاده‌های روستایی، شاهراه توسعه در آذربایجان‌غربی

با توجه به موقعیت ویژه آذربایجان‌غربی در تولید محصولات کشاورزی وابسته به روستاها، توسعه و بهسازی جاده های دسترسی به روستاها می‌تواند شاه راهی برای توسعه استان باشد.
جاده‌های روستایی، شاهراه توسعه در آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، شبکه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای یکی از مهم‌ترین راه‌های دسترسی از شهر به روستا و بالعکس به شمار می‌رود و به همین جهت روزانه حجم بسیار زیادی از انواع وسیله‌های حمل‌ونقل در این خطوط تردد می‌کنند.    

تردد در مسیرهای روستایی آذربایجان‌غربی در ایام گرم سال به دلیل رفت و آمد کشاورزان و روستاییان افزایش پیدا می‌کند و از این رو توسعه و اصلاح راه‌های روستایی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و این امر باید در اولویت اصلی نهاد متولی قرار بگیرد.

از سال گذشته اجرای طرحی با عنوان طرح ابرار از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در سطح استان آغاز شد و هدف از اجرای این طرح رسیدگی و آسفالت‌ریزی به مسیرهای روستایی است.

در همین راستا، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از آسفالت ۶۷ کیلومتر از راه‌های روستایی استان از آغاز طرح ابرار تاکنون خبر داد و گفت، ۶ روستای دیگر نیز در سال جاری در مرحله آسفالت‌ریزی قرار گرفتند که این امر در اولویت اصلی اداره قرار دارد.

براساس اطلاعات موجود، ۱۰ هزار و ۷۷۷ کیلومتر راه بین شهری و روستایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این مقدار 8هزار و ۵۰۰ کیلومتر را راه روستایی و مابقی راه بین شهری تشکیل می‌دهد.

مسیرهای ارتباطی در مناطق روستایی آذربایجان‌غربی نقش بسیار مهمی در راستای توسعه اقتصادی به ویژه در زمینه کشاورزی دارند و از این رو می‌طلب تا نگاه مخصوصی به کیفیت و ترمیم این مسیرهای ارتباطی صورت گیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید