10:29|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 06 مرداد 1399 - 10:20
کد خبر: 14778

جای گمشده تکریم ارباب رجوع در ادارات آذربایجان‌غربی

انگار برای انجام کارهای اداری در برخی از دستگاه های اجرایی استان باید کفش های آهنین به پا داشته باشی چراکه برخی از کارمندان هنوز به قانون تکریم ارباب رجوع آشنایی ندارند.
جای گمشده تکریم ارباب رجوع در ادارات آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، خدا نکند کسی روزی گذرش برای انجام کار اداری به ادارات و دستگاه های اجرای بیفتد؛ آنقدر از این اتاق به آن اتاق و ارجاع داده می شود و کارش از امروز به فردا موکول می شود که در نهایت یا باید از خیر کار اداریش بگذرد یا برای ادامه پیگیری باید کفش های آهنین به پا کند.

تکریم ارباب رجوع یکی از اصل های مردم در نظام اسلامی برای خدمت به مردم است، البته گرچه کسی منکر حجم زیاد کار در برخی از ادارات و سازمانها نیست ولی بدون شک این عامل دلیل منطقی برای از سرواکردن ارباب رجوع در انجام کار اداری نمی‌شود.

طبق قانون 90 مدیریت خدمات کشوری کارمندان دستگاه‌های اجرایی موظفند وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشاده‌رویی، انصاف و تبعیت از قوانین انجام دهند اما در عمل در برخی از ادارات مشاهده می شود که کارمندان خوردن صبحانه را به رسیدگی به کار ارباب رجوع ترجیح می دهند و همین نقیصه در روند کار اداری سبب ازدحام ارباب رجوع در ادارات و دستگاه های اجرایی می شود.

گرچه همه را نمی شود با یک چوب به مسلخ برد و هستند تعداد کارمندان در دستگاه های اجرایی که در اسرع وقت در محل کار حاضر شده و اولویتشان رسیدگی به کار مردم است ولی آنقد تعدادشان انگشت شمار است که قضاوت در این رابطه تر و خشک را باهم می سوزاند.

با اینکه چندسالی است تبلیغات گسترده ای در خصوص دولت الکترونیک و حذف حداقلی کاغذبازی در ادارات انجام می شود ولی در برخی از ادارات هنوز مردم باید برای یک فتوکپی از مدارک مورد نیاز ساعت‌ها وقتشان تلف شود و جای بد کار آنجاست که کارمندان به خود زحمت نمی دهند که در مراجعه اول تمامی مدارکی که مورد نیاز است و باید در پرونده فرد موجود باشد، ابتدای کار به فرد یادآوری کنند تا روند رسیدگی به کار مردم روزها و یا ماه‌ها طول نکشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید