10:28|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 04 مرداد 1399 - 10:55
کد خبر: 14763
یادداشت:

آزمون‌های مجازی دانشجویان را کلافه کرد

نبود زیرساخت‌های مناسب برای برگزاری آنلاین آزمون‌های پایان ترم دانشگاهی در روزهای شیوع کرونا دانشجویان را کلافه کرده است.
آزمون‌های مجازی دانشجویان را کلافه کرد

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، امسال به دلیل شیوع بیماری کووید 19، اغلب امتحانات پایان ترم دانش آموزان و دانشجویان به صورت مجازی برگزار شد و البته برگزاری آزمون به صورت آنلاین مشکلات بسیاری در پی داشت.  

نامناسب بودن زیر ساخت‌های فناوری در سطح کشور و همچنین در آذربایجان‌غربی از جمله مشکلاتی بود که در طول برگزاری امتحانات دانشجویان و دانش آموزان را با مشکل مواجه کرد، به طوری که ساعت‌ها باید در انتظار وصل شدن به سامانه امتحانات به انتظار می‌نشستند.   

با توجه به نبود زیر ساخت‌های مناسب در بخش فناوری و ارتباطات، بروز مشکلاتی از جمله قطع شدن اینترنت و کند بودن سامانه در حین برگزاری آزمون از قبل پیش‌بینی می‌شد و در این راستا برخی از دانشگاه‌ها چاره‌اندیشی کرده و در راستای سهولت در برگزاری آزمون اقداماتی اندیشیدند اما متاسفانه برخی دیگر نسبت به این موضوع بی تفاوت بوده و این امر سبب شده تا دانشجویان در بلاتکلیفی بمانند.  

با کمال تاسف می‌توان گفت زیرساخت‌های فناوری و ارتباطات آذربایجان‌غربی در شرایط کنونی که علم به سرعت در حال پیشرفت است پاسخگوی برگزاری آزمون‌های مجازی نیست و نیاز است تا مسئولین مربوطه اهتمام ویژه‌ای نسبت به رفع این مشکلات داشته باشند.

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته قبل از ایام کرونا نیز اغلب فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود و این امر در کشور و استان ما تنها در ایام شیوع بیماری کووید 19 رخ داد که متاسفانه عملکرد قابل قبولی نیز مشاهده نشد.
 بسترهای توسعه و فناوری در آذربایجان‌غربی در عصر حاضر که عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات است بسیار سست و عاجز به چشم می‌خورد و نیاز است تا مورد توجه ویژه مستولیان قرار بگیرد.

در حال حاضر شیوع بیماری کرونا شرایطی را فراهم کرده تا زمینه برای استفاده از اینترنت و فضای مجازی بیش از گذشته افزایش یابد و این امر می‌تواند تلنگری برای مسئولان باشد تا زیرساخت‌های فناوری در این منطقه را گسترش و مطابق پیشرفت‌های روز دنیا پیش ببرند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید