21:55|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مرداد 1399 - 12:21
کد خبر: 14758

فوتی‌های کرونا همچنان 2 رقمی/شرایط عادی نیست

وضعیت شمالغرب ترین استان کشور در شیوع ویروس کرونا همچنان قرمز است و فوتی‌های روزانه ناشی از این بیماری همچنان عدد 2 رقمی را نشان می‌دهد.
فوتی‌های کرونا همچنان 2 رقمی/شرایط عادی نیست

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، مردم در روزهای اخیر که استفاده از ماسک در بیشتر اماکن اجباری شده گرچه بیشتر از ماه های ابتدایی سال رعایت می کنند، اما وضعیت آذربایجان غربی هنوز از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد.

فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در این استان همچنان حول محور عدد دو رقمی پس و پیش می شود و در طول هفته دهها نفر به سبب ویروس منحوس جان خود را از دست می دهند و این امر بیانگر آن است که هنوز برای رسیدن به شرایط عادی راهی بسیار داریم و تنها درمان فعلی برای مبارزه با کرونا همچنان استفاده از ماسک های استاندارد و رعایت فاصله اجتماعی است.

عادی‌سازی و سهل انگاری ویروس کرونا در شرایط فعلی بدترین دشمن سلامت مردم است و بدون شک با تصور اینکه شرایط عادی شده و یا از وضعیت قرمز خارج شده جولان این ویروس را استان بیشتر می کند و شرایط نه تنها به سمت بهبودی نمی رود بلکه اوضاع را بدتر از این خواهد کرد.

آخرین آمار مبتلایان مثبت کووید 19 در آذربایجان غربی 319 نفر از سوی مسئولین بهداشت و درمان استان اعلام شدند و به گفته مسئولین تعداد افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه در هفته اخیر ثابت مانده است البته هنوز آمار بستری های حاد تنفسی قابل تامل است و روزانه بیش از 600 نفر با علائم سندروم حادتنفسی در مراکز درمانی بستری می‌شوند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید