13:39|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 01 مرداد 1399 - 11:45
کد خبر: 14752
یادداشت:

جای خالی روش‌های نوین جمع‌آوری زباله در ارومیه

افزایش تولید زباله سبب شده تا روش‌های سنتی جمع‌آوری پسماند، دیگر پاسخگوی این حجم از تولید زباله در سطح شهر ارومیه نباشد.
جای خالی روش‌های نوین جمع‌آوری زباله در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، مدیریت پسماند یکی از معضلات بزرگ و ضروری در سطح شهرها به شمار می‌رود و در فصل تابستان نیز با توجه به گرمای هوا جمع‌آوری به موقع پسماند شهری از سطح کوچه و خیابان بسیار اهمیت دارد.

انباشت زباله در محوطه کوچه و خیابان در روزهای گرم، سبب بروز بیماری‌های گوناگون می‌شود و متولیان امر باید برای جمع آوری زباله‌های شهری به موقع اقدام کنند.   

در شرایط کنونی که تولید زباله به شدت افزایش پیدا کرده است می‌توان گفت سیستم‌های جمع‌آوری و دفع زباله به روش‌های سنتی دیگر نمی‌تواند در مقابل این حجم از تولید زباله جواب‌گو باشد.

براساس قانون، شهرداری‌ها به عنوان تنها ارگان مدیریت زباله‌های خانگی و شهری شناخته شدند و نیاز است تا در راستای روش‌های نوین جمع آوری و دفع زباله، اقدامات قابل توجهی در سطح شهر ارومیه صورت بگیرد.

راه‌اندازی سیستم تفکیک زباله از مبدأ، یکی از موضوعاتی است که طی 2 سال اخیر مدیرعامل پسماند شهرداری ارومیه عنوان کرد که این طرح در سطح شهر ارومیه اجرا می‌شود اما در حال حاضر هیچ‌گونه اقدام قابل توجهی در این راستا مشاهده نشده است.

انباشت زباله‌های تر و خشک در سطح شهر جلوه بسیار نازیبایی به شهر می‌بخشد و انتظار می‌رود مسئولان مربوطه توجه ویژه به این معضل شهری داشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید