18:40|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 01 مرداد 1399 - 09:59
کد خبر: 14748
یادداشت:

پیشگیری از قطعی آب، با استفاده صحیح در روزهای گرم

مدیریت صحیح مصرف آب در روزهای گرم تابستانی کمک شایانی به افت فشار و قطعی آب می‌کند.
پیشگیری از قطعی آب، با استفاده صحیح در روزهای گرم

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، چند روزی است که قطعی و افت فشار آب در ارومیه شهروندان را گلایه‌مند کرده و در پی آن پیام‌های زیادی به باریش‌نیوز ارسال شده است. 

یکی از عواملی که در فصل تابستان سبب قطعی و افت فشار آب می‌شود افزایش مصرف بیش از حد آب است که شهروندان باید توجه ویژه‌ای به صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب در فصول گرم سال داشته باشند.

طبق اعلام مسئولان امور آب و فاضلاب ارومیه با اشاره به افت فشار و قطعی آب در برخی از مناطق ارومیه، تانکرهای سیار آب برای تأمین آب شرب در مناطق مختلف شهر آماده ارائه خدمات به همشهریان است و مردم برای دریافت خدمات می‌توانند با سامانه 122 تماس بگیرند.

از سوی دیگر شیوع کرونا نیز سبب افزایش مصرف آب شده و به گفته سرپرست امور آب و فاضلاب ارومیه امسال با توجه به شرایط کرونایی، 20 تا 30 درصد مصرف آب نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

بحران نبود و کم بود آب یکی از معضلات مهم در سراسر جهان به شمار می‌رود و همه مردم در قبال مدیریت مصرف آب مسئول هستند.  

در ایام شیوع بیماری کرونا، رعایت موارد بهداشتی و افزایش شستشو در منزل یکی از دلایل افزایش مصرف آب در این روزها به شمار می‌رود که بهتر است شهروندان  با آگاهی بیشتری آب را مصرف و از آن استفاده کنند تا در روزهای آینده بیش از این شاهد افت فشار و قطعی آب در مناطق مختلف ارومیه نباشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید