14:07|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 31 تیر 1399 - 10:39
کد خبر: 14744

نقش احیای واحدهای تولیدی راکد در شکست کرونا

اکنون که ویروس کرونا بسیاری از فرصت‌های کسب و کار در بخش تولید استان را به حالت نیمه تعطیل درآورده است، بهتر نیست ظرفیت راکد واحدها را برای مهار کرونا به کار ببندیم.
نقش احیای واحدهای تولیدی راکد در شکست کرونا

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع ویروس کرونا بیش از 5 ماه است که فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی را با چالش‌های جدی روبرو کرده و بسیاری از کارگران شاغل در اصناف تولیدی به دلیل نبود تقاضا برای محصولات‌شان یا از کار بیکار شدند و یا به صورت نیمه وقت کار می‌کنند.

در آذربایجان غربی نیز بسیاری از واحدهای تولیدی نیز به سبب حضور بی موقع مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا در این مدت آسیب‌های مالی زیادی دیدند و همین امر سبب بیکاری قشر قابل توجهی از کارگران شده است.

در شرایطی که کشور همچنان با معضل کرونا دست به گریبان است و خبری هم از رفتن این ویروس به این زودی ها نیست بهتراست از توان راکد واحدهای تولیدی استان را در جهت اشباع بازار از کالاها و اقلام بهداشتی ضروری مانند ماسک و انواع لباس های پزشکی مورد نیاز کادر درمان برای مقابله با این ویروس به کار بگیریم.

از آنجایی که روند بیماری نیاز روزانه افراد به ماسک و کالاهای بهداشتی را بیشتر می‌کند، استفاده از توان خاموش واحدهای تولیدی در این عرصه می تواند هم پاسخی به نیاز داخلی به کالاهای بهداشتی باشد و هم اینکه از خروج نیروی کار از بازار اشتغال استان که خود می تواند تبعات بسیاری داشته باشد، جلوگیری کرد.

احیای ظرفیت راکد واحدهای تولیدی که بر اثر کرونا به تعطیلی کشانده شدند، نیازمند عزم و تدبیر مسئولانه برای ارائه برنامه ریزی هدفمند است تا نیاز استان به کالاهای بهداشتی از جمله ماسک با کمترین هزینه برای مردم تامین شود.

گرچه شیوع ویروس کرونا اقتصاد دولت و ملتها را با چالش های جدی مواجه کرده است، اما با کمی تدبیر و برنامه ریزی می توان این چالش را به یک فرصت تبدیل کرد و از این گذرگاه بحرانی تاریخ با کمترین آسیب عبور کرد فقط کافی است مسئولین کمی همت کنند و با تامین مواد اولیه حداقل در کارگاه های تولید پوشاک که سخت افزارهای لازم را دارند، به جنگ رودرو با آسیب‌های ناشی از همه گیری این ویروس بروند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید