22:16|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 30 تیر 1399 - 10:12
کد خبر: 14737

پای لنگ تولید در آذربایجان‌غربی با سنگ‌اندازی بانک‌ها

یکی از موانع اصلی که تولیدکنندگان استانی با آن روبرو هستند، سنگ اندازی‌های بانکی برای اعطای تسهیلات و یا بازپرداخت آن است.
پای لنگ تولید در آذربایجان‌غربی با سنگ‌اندازی بانک‌ها

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، حمایت از تولید در آذربایجان‌غربی که با اندکی تدبیر و همت مسئولانه می‌تواند قطب برتر تولید باشد، خودش مثنوی هفتاد من کاغذ است.

تولیدکننده و کسی که اقدام به کارآفرینی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی می کند در استان هر بار به بهانه های مختلف برای دریافت تسهیلات اندک باید هفت خوان رستم را پشت سر بگذراند و آخر کار هم معلوم نیست وام حمایتی دست تولیدکننده واقعی را بگیرد و یا اینکه فرد برای همیشه از اشتغال در این حوزه منصرف می‌شود.

یکی از مشکلات اصلی بر سر راه حمایت از تولید و تولیدکننده داخلی در آذربایجان غربی سنگ‌اندازی‌های بانکی یا برای اعطای تسهیلات است یا در بازپرداخت آن، که در هر دو صورت دود آن به چشم تولیدکننده می رود.

این روزها نیز که سایه شوم کرونا بر حوزه کسب و کارهای مختلف از جمله تولید سنگینی می کند، مشکلات تولیدکننده ها با تسهیلاتی است که دریافت کردند ولی توان بازپرداخت آن را به دلیل راکد بودن کسب و کارشان ندارد و در این بین داستان لطف اخطاریه های گاه و بی گاه بانکها برای بازپرداخت وام های اشتغالزایی نیز تمامی ندارد.

یکی از مهم‌ترین مولفه ها برای سرپا نگاه داشتن تولید در شرایط  فعلی برخورداری از حمایت های مالی و تامین نقدینگی کارگاه ها و صنایع تولید به شرط نظارت جدی بر بهره وری آنهاست ولی متاسفانه حمایت از تولید همیشه از این طرف بام می افتد یا از آن طرف دیگر!

در سالی که به نام جهش تولید توسط مقام معظم رهبری مزین شده است انتظار می رود دستگاه های اجرایی با تسهیل پرداخت تسهیلات موتور محرکه تحقق این امر باشند اما برخی از بروکراسی های دست و پاگیر اداری در کنار سنگ اندازی های بانکها برای دست به سر کردن مردم در این حوزه نه تنها دردی از استان در حوزه تولید درمان نمی کند بلکه سیر عقب ماندگی را شتاب می بخشد.

پیام‌های ارسالی به باریش نیوز از سوی تولیدکنندگان صنایع کوچک و یا حتی بزرگ نشان می دهد که بانکها آنگونه که باید حامی عرصه تولید حداقل در روزهای کرونایی باشند، نیستند و همین امر عرصه فعالیت را برای بسیاری از شاغلین این عرصه تنگ تر کرده است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید