11:53|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 30 تیر 1399 - 10:07
کد خبر: 14736
یادداشت:

جوانان در آینده قضاوت می‌کنند

جوانان آذربایجان‌غربی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و برخی متاسفانه ترجیح می‌دهند به آمارهای روی کاغذ بسنده کنند که این موضوع نمی‌تواند راه حل مناسبی برای رفع مشکلات این حوزه باشد.
جوانان در آینده قضاوت می‌کنند


سرویس اجتماعی باریش نیوز، بی تردید جوانان می‌توانند نقش مهمی را در جامعه ایفا نمایند و این جایگاه هرگز قابل کتمان نیست اما صرف شعاردهی تا کنون نتوانسته جایگاهی که در شان جوانان باشد را رقم بزند.

جلسات ستاد ساماندهی جوانان در حالی برگزار می‌شود که اغلب نتیجه چندان خروجی قابل قبولی ندارند و صرفا یک رفع تکلیف به نظر می‌رسد. عدم حضور برخی از مدیران و اعضای ستاد در این جلسات  نشات گرفته از ضعف متولیان این ستاد است،  که شایسته است مسئولین توجه بیشتری را به این امورات داشته باشندو البته بر نحوه اجرای این جلسات ایراداتی وارد است که در یادداشت‌های بعدی به این مسائل می‌پردازیم.

مدیران در آذربایجان‌غربی بهتر است اگر توانایی انجام چنین اموراتی را ندارند بیشتر از این به وضعیت اسفناک حوزه جوانان دامن نزنند و انتظار می‌رود مدیران ارشد استانی نیز با ورود جدی، به این وضعیت بلاتکلیف جوانان در سراسراستان خاتمه دهند و دستگاه های متولی را پای کار بکشند.

اگرچه برخی مدیران ترجیح می‌دهند  تنها با عده خاصی از جوانان در ارتباط باشند و اتاق فکرهای مختلف اما بدون خروجی را تشکیل دهند اما این در حالیست که بسیاری از جوانان خوش فکر و توانمند در مناطق مختلف اعم از روستاها و مناطق حاشیه نشین و بسیاری دیگر نادیده گرفته می‌شوند که با مدیریت صحیح می‌توان از توانایی آنان برای توسعه استان استفاده کرد.

مسئولین که عموما نام جوانان را در جلسات مختلف یدک می‌کشند اما در عمل این موضوع مشهود نیست و تمامی وعده های پوشالی خود را پشت همان تریبون جا می‌گذارند تا این موضوع آغازی برای تزریق ناامیدی تدریجی در جامعه باشد. به راستی کدام نهاد یا ارگانی می‌تواند ادعا کند که امروزه با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت جایگاه جوانان ،توانسته اقدام موثری در آذربایجان‌غربی انجام دهد؟

در حالی که متولیان امر می‌توانند با دعوت از جوانان خلاق و ایده پرداز در زمینه اشتغال فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دهند و در ادامه نمایندگان را جهت جذب و دعوت از سرمایه گذار توجیه کنند اما به نظر ترجیح می‌دهند با اکتفا به همان آمارهای پیش پا افتاده مسئولیت این اقدامات را بر دوش نکشند

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید