05:47|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 29 تیر 1399 - 13:26
کد خبر: 14734

گلایه‌های مردمی از کیفیت سنگک ارومیه

مردم ارومیه از کیفیت آرد استفاده شده در پخت نان سنگک در برخی از نانوایی های ارومیه گلایه دارند و معتقدند باید نظارت بیشتری در این حوزه انجام شود.
گلایه‌های مردمی از کیفیت سنگک ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، نان ارزش غذایی بالایی در سفره های ایرانی دارد و در این فرهنگ به عنوان برکت سفره از آن یاد می شود و حفظ کیفیت این ماده غذایی در واقع ضامن داشتن یک جامعه سالم است.

سنگک به دلیل اینکه از جوش شيرين يا سايرمواد مضر در آن استفاده نمی‌شود، خوش عطر، خوش طعم و تازه است و به خوبي تخمير شده از نان های مورد استقبال مردم است و طرفداران زیادی دارد.

برای اینکه سنگک از پخت مناسبی برخوردار باشد، آرد اين نان بايد از گندم مرغوب و سالم و بدون هيچ نوع آرد ديگري مانند آرد جو يا حبوبات باشد.

پیام‌های مردمی  و تماس های دریافتی باریش نشان می دهد که مردم در سطح شهر ارومیه از کیفیت نان سنگک پخته شده در برخی از نانوایی ها رضایت ندارند و بیشترین دلیل عدم رضایت را استفاده نکردن آر د سبوس دار و مرغوب در تهیه آن عنوان می کنند.

مخاطبان باریش نیوز معتقدند که با توجه به تقاضای عمومی برای استفاده از نان سنگک بسیار است، مسئولین باید نظارت های جدی تری در پخت سالم این نوع نام داشته باشند و آرد توزیع شده در نانوایی های که نان های سنتی مانند سنگک را پخت می کنند باید استانداردهای لازم را داشته باشد.

در حال حاضر بیش از یک هزار و 200نانوایی در سطح ارومیه فعالیت دارند که از این تعداد 180 مورد نانوایی های سنگک پز هستند
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

حسین
1399/04/30 - 09:49

با سلام دوستان فقط به نوع آرد توجه نکنید اندازه و وزن و شکل ناننها وسنگگی گه توسط نانواییها پخت میشود و همچنین عدم رعایت بهداشت و پوشش فردی نانواها بیشتر حائز اهمیت میباشد گویا هنوز ما در دهه 40 در جا میزنیم.خدایا به تو پناه میبریم