16:12|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 29 تیر 1399 - 12:24
کد خبر: 14730
یادداشت:

سایه نبود صنایع تبدیلی بر سر میوه‌های تابستانی

همه ساله نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مناسب بازار فروش میوه‌های تابستانی را در آذربایجان غربی با چالش مواجه می‌کند.
سایه نبود صنایع تبدیلی بر سر میوه‌های تابستانی

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، باغات میوه‌های گوناگون تابستانی در آذربایجان‌غربی زبان زد خاص وعام است، شرايط مناسب جغرافیایی سبب تولید محصولات باغی با کیفیت در این منطقه شده و همه ساله در فصل تابستان برداشت میوه‌های متنوع باغی در سطح استان آغاز می‌شود.

عرضه میوه‌های تابستانی با رنگ‌های متنوع به مراکز فروش در سطح شهر، جلوه بسیار دلنشینی به این مکان‌ها می‌بخشد و توجه هر عابری را به خود جلب می‌کند.

در حال حاضر در بازار میوه در آذربایجان‌غربی انواع محصولات، اعم از سیب تابستانی، زردآلو، انواع هلو و شلیل، انواع آلو و آلوچه عرضه می‌شود و مدتی است که برداشت میوه آلبالو و گیلاس در سطح استان به اتمام رسیده اما در برخی از مراکز میوه همچنان یافت می‌شود.

هر کدام از میوه‌های تابستانی خواص مختلف و متنوعی دارند که در گرمای طاقت فرسای فصول گرم سال، مصرف انواع میوه‌جات به افزایش آب بدن و شادابی فرد کمک می‌کند.

اهمیت مناسب سازی زمینه بازار خرید و فروش میوه‌های تابستانی و جلوگیری از فاسد شدن آن موضوع مهمی است که باید مورد توجه مسئولان متولی قرار بگیرد. 

استفاده از صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب تأثیر بسزایی می‌تواند در نحوه فروش محصولات باغی در آذربایجان‌غربی داشته باشد اما هنوز که هنوز است این امر در این منطقه نتوانسته جایگاه مناسبی پیدا کند و همه ساله بسیاری از میوه‌جات به دلیل نبود صنایع تبدیلی از بین می‌روند.

در برخی از مواقع نوسان قیمت میوه در میادین سبب می‌شود تا باغدار با کاهش تقاضا رو به رو شده و این امر زمینه زیان و از بین رفتن زحمات یک ساله باغدار را فراهم می‌کند.

ایجاد زیرساخت‌های هدفمند برای به وجود آوردن صنایع تبدیلی و فراهم کردن زمینه مناسب برای بسته‌بندی میوه‌جات در شرایط کنونی می‌تواند تحویل عظیمی در صنعت کشاورزی آذربایجان‌غربی پدید آورد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید