19:59|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 29 تیر 1399 - 12:04
کد خبر: 14729

گرمازدگی سن و سال نمی‌‌شناسد

روزهای گرم تابستان، احتمال ابتلا به بیماری‌های مرتبط با گرما را بیشتر می‌کند که یکی از شایع‌ترین آنها گرمازدگی است و ابتلا به آن سن و سال هم نمی‌شناسد.
گرمازدگی سن و سال نمی‌‌شناسد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از مشکلاتی که افراد در فصل تابستان با آن روبرو می‌شوند گرما زدگی است که در اثر قرارگرفتن طولانی مدت در معرض درجه حرارت بالا اتفاق می‌افتد و می‌تواند به سیستم بدن فرد آسیب وارد کند.

سردرد ،سرگیجه و سبکی، عدم تعریق با وجود گرما، پوست قرمز، گرم و خشک، ضعف عیا گرفتگی عضلات و تهوع و استفراغ از جمله علائمی است که پزشکان برای گرمازدگی معرفی کردند.

در هنگام بروز گرمازدگی بدن سعی می‌کند تا جایی که می تواند در برابر گرما خود را خنک نگه دارد، اما اگر گرما شدید یا طولانی باشد جوش‌های  قرمزی روی سطح پوست ممکن است بروز پیدا کند و به دنبال آن خون کمتری به مغز می‌رسد و عضلات و سایر ارگان ها هم خون‌رسانی ضعیف تری خواهند داشت.

در هفته پیش رو هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به افزایش تدریجی دما در مناطق مختلف استان هشدار داده است و بنابر پیش‌بینی این سازمان ممکن است هوای مرکز استان تا پایان هفته به 38 درجه برسد از این رو افراد باید مراقب ابتلا به گرمازدگی در روزهای پیش رو باشند.

گرمازدگی سن و سال نمی‌شناسد و ممکن از کودک تا بزرگسال در هوای گرم تابستان دچار این مشکل شوند، گرمازدگی در انواع خفیف، متوسط و شدید می‌تواند روی دهد که تشخیص آن بر عهده پزشک است اما یکی از شایع ترین آنها، خستگی ناشی از گرما است.

پزشکان به افراد گرمازده توصیه می کنند از گرفتن دوش آب سرد به جهت ایجاد شوک ، قرار گرفتن در معرض باد مستقیم کولر به دلیل شعله ور شدن عفونتهای تنفسی بخاطر تغییرات ناگهانی هوا و نوشیدن سریع مایعات بسیار سرد به جهت بهم خوردن وضعیت سیستم ایمنی بدن اجتناب کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید