07:40|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 29 تیر 1399 - 10:29
کد خبر: 14726
یادداشت:

سپر دفاعی کرونا را با کیفیت بسازید!

ماسک تنفسی، این روزها بهترین سپر دفاعی کرونا به شمار می‌رود که نیاز است کیفیت در تولید آن بیش از پیش افزایش یابد.
سپر دفاعی کرونا را با کیفیت بسازید!

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، تشدید شیوع ویروس کرونا آن هم در فصل گرم سال سبب شده تا استفاده از ماسک در ادارات و مراکز عمومی سرپوشیده اجباری شود.

استفاده از ماسک‌های تنفسی در روزهای اوج کرونا به یک سپر دفاعی در برابر جلوگیری از نفوذ این ویروس تبدیل شده و به مردم توصیه می‌‌شود حتما از ماسک‌های ایزوله و با کیفیت بالا استفاده کنند تا مقاومت در برابر کرونا نیز افزایش یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از فعالیت 23 واحد تولید ماسک بهداشتی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد تاکنون 23 واحد تولید ماسک با ظرفیت روزانه 535 هزارو 500 عدد ماسک در استان مجوز تولید و فعالیت گرفتند و با ظرفیت سنجی به موقع، صدور مجوز فعالیت برای 18 واحد جدید تولید ماسک و وارد شدن به واحدهای تولید اقلام بهداشتی، در حال انجام است و کمبودی برای تهیه این کالای بهداشتی وجود ندارد.

از زمان شیوع کرونا استفاده از ماسک تنفسی بیشتر شده و قیمت آن نسبت به گذشته چند برابر افزایش داشته است اما با وجود این، مسئولان همیشه اذعان کردند که هیچ‌گونه کمبود و مشکلی در تهیه این کالای بهداشتی وجود ندارد.

در شرایط کنونی توزیع ماسک در داروخانه‌های ارومیه به نسبت روزهای ابتدایی شیوع کرونا، وضعیت بهتری دارد اما می‌توان گفت از کیفیت کمتر و قیمت بسیار بالا برخوردار است که نیاز است در این برهه زمانی مسئولان امر به این وضعیت رسیدگی بیشتری داشته باشند.  

طبیعی است که در چند ماه اخیر عرضه کمتر ماسک به بازار و در قبال آن افزایش تقاضای مردم باعث شد تا قیمت این کالای بهداشتی به یک باره افزایش یابد اما در حال حاضر که توزیع آن روال عادی پیدا کرده و مسئولان عنوان می‌کنند که هیچ‌گونه کمبودی در تهیه و توزیع این کالا وجود ندارد چرا هیچ‌گونه کاهش قیمتی نداشته است؟!

 استفاده از ماسک‌های ایزوله مقاومت بیشتری در برابر پیشگیری از انتقال ویروس کرونا دارند اما هستند افراد بسیاری که توان مالی تهیه ماسک ایزوله با قیمت‌های هزار رنگ را ندارند و ترجیح می‌دهند یا از ماسک استفاده نکنند یا از ماسک‌های غیر ایزوله استفاده کنند که مسلما مقاومت کمتری در برابر انتقال ویروس دارند.

چه خوب است در کنار هزینه‌هایی که برای تهیه و تولید ماسک در سطح استان صرف می‌شود نظارت بر روند تولید این کالای بهداشتی نیز افزایش یابد تا با کیفیت بسیار مطلوبی در بازار عرضه شده و به دست مردم برسد چرا که طبق مستندات و دریافت پیام‌های مردمی بند ماسک‌های تولیدی از مقاومت کمتری برخوردار است و بعد از چند ساعت استفاده به یک باره کنده می‌شود.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید