19:12|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 28 تیر 1399 - 12:08
کد خبر: 14723

گردشگری آذربایجان‌غربی در کمای کرونایی

کرونا با همه‌گیری خود بیشتر از پنج ماه است که چرخ گردشگری آذربایجان‌غربی با آسیب میلیاردی فلج کرده و این صنعت را به کمای کرونایی برده است.
گردشگری آذربایجان‌غربی در کمای کرونایی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، گردشگری در آذربایجان‌غربی به سبب موقعیت و شرایط آب و هوایی و جغرافیایی که دارد در نیمه اول سال همیشه رونق خاصی داشته است.

هر ساله روزهای ابتدایی فروردین و همچنین فصل تابستان، دوره اوج رونق گردشگری در شمالغرب ترین استان کشور است و مسافران و گردشگران بسیاری این استان را به عنوان مقصد مسافرت های تابستانی خود انتخاب می کنند.

امسال صنعت گردشگری نه تنها در کشور بلکه در کل جهان با چالشی بزرگ به نام ویروس کرونا روبرو شده و بسیاری از فرصت های کسب و کار در این صنعت به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمدند.

صنعت گردشگری آذربایجان غربی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در 5 ماهی که استان درگیر مبارزه با ویروس کرونا قرار دارد بسیاری از کسب و کارهای وابسته به این صنعت درآمدهای خود را از دست داده اند.

بسیاری از هتل ها، مسافرخانه ها، امکان اقامتی و گردشگری در روزهای کرونایی نمی توانند پذیرای گردشگران و مسافران باشند چراکه هنوز شرایط آذربیجان غربی از نظر ابتلا مردم به این ویروس در وضعیت قابل قبولی قرار نگرفته است و هر گونه مسافرت و رفت آمدهای غیرضروری می تواند به این حادتر شدن این شرایط دامن بزند.

کاهش تعداد مسافران نوروزی و تابستانی در سال جاری به دلیل حضور شوم ویروس کرونا آذربایجان غربی را از دست یافتن به میلیاردها درآمد در بخش صنعت گردشگری و هتلداری محروم کرد و آسیب های جدی به پیکره این صنعت وارد کرد.

به گفته مسئولین گردشگری استان، ویروس کرونا ۴۲ میلیارد و ۸۴۹ میلیون تومان خسارت به تاسیسات اقامتی پذیرایی، هتل ها، مهمانپذیرها، مسافرخانه ها، اقامتگاه های بوم گردی، دفاتر خدماتی مسافرتی ،مجتمع های گردشگری، مجتمع های تفریحی و صنایع دستی در این استان خسارت وارد کرده است.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید