11:02|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 26 تیر 1399 - 09:51
کد خبر: 14713
جولان کووید 19،

آذربایجان‌غربی خیال واگذاری صدر جدول کرونا را ندارد!

آذربایجان‌غربی همچنان در صدر استان‌های قرمز و پرخطر جا خوش کرده است و گویا با این اوصاف خیال ندارد صدر جدول مبتلایان به کرونا را واگذار کند.
آذربایجان‌غربی خیال واگذاری صدر جدول کرونا را ندارد!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی روز به روز بیشتر می‌شود و این در حالی است که با وجود افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونایی، بی‌تفاوتی برخی مردم نسبت به این بیماری همچنان قابل مشاهده است.

جای بسی تأمل دارد که مدتی بعد از شیوع کرونا تاکنون، آذربایجان‌غربی همچنان در صدر استان‌های قرمز و پرخطر جا خوش کرده است و گویا با این اوصاف خیال ندارد صدر جدول مبتلایان به کرونا را واگذار کند.

قطع زنجیره انتقال بیماری کووید 19 اهمیت بسزایی دارد و مردم باید با جدیت بیشتری به این موضوع اهمیت دهند چرا که در شرایط کنونی که بحران همه‌گیر کرونا، اوج گرفته است همه اقشار جامعه در برابر شکست این ویروس منفور نقش دارند و می‌توانند هر یک با خود مراقبتی و دوری از تجمعات به قطع زنجیره انتقال آن کمک کنند.

با وجود اینکه در ستاد استانی مبارزه با کرونا مصوباتی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعمال شده، اما مشاهدات میدانی گویای آن است که در ادارات و سازمان‌ها نیز این قوانین با جدیت تمام رعایت نمی‌شود و تجمع ارباب رجوع در این مکان‌ها همچنان وجود دارد.

سرعت انتشار ویروس کرونا به شدت بالا است و تجمع مردم در یک مکان سر بسته، می‌تواند بهانه خوبی برای ابتلای تعدادی به این بیمار باشد پس بهتر است در این شرایط ادارات و سازمان‌ها خدمات خود را به صورت غیرحضوری برای مردم ارائه دهند تا شاهد تجمعات بیش از حد در این مکان‌ها نباشیم.

رعایت موارد بهداشتی، استفاده از ماسک در معابر عمومی و پرتردد، فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور غیر ضروری در محیط‌های عمومی و تا حد امکان در خانه ماندن قطعا به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک شایانی می‌کند از طرف دیگر انتظار می‌رود مسئولین در ستاد استانی مبارزه با کرونا اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با این بیماری را با قوت بیشتری دنبال کنند تا دیر نشده از بروز فاجعه در این استان جلوگیری شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید