03:22|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 25 تیر 1399 - 13:08
کد خبر: 14711

موادضدعفونی به گرانی‌های بی‌توجیه مبتلا شدند

موادضدعفونی کننده مانند الکل در بازار امروز انگار این روزها به ویروس گرانی‌های بدون توجیه مبتلا شدند که هر هفته با یک قیمت جدید به مردم عرضه می‌شود.
موادضدعفونی به گرانی‌های بی‌توجیه مبتلا شدند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، ویروس منفور کرونا با گذشت چندین ماه از شیوع خود دیگر به جزئی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده و به نظر می رسد تا رسیدن واکسن و بازگشت شرایط به روزهای عادی باید به این زندگی در کنار این ویروس عادت کنیم.

استرس و اضطراب ابتلا شدن به این ویروس شوم از یک طرف و گرانی اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی برای مقابله با آن از سوی دیگر این روزها مردم را حسابی کلافه کرده است.

مردم در این روزها بیشتر از افزایش قیمت بی رویه و بدون توجیه اقلام بهداشتی از جمله مواد ضدعفونی در بازار گلایه دارند و بر این اعتقاد هستند چون نظارتی بر فروش و عرضه این محصولات نیست فروشندگان انصاف را رعایت نمی کنند و هر جور خودشان صلاح بدانند بر روی کالا قیمت می گذارند.

این در حالی است که همزمان شیوع ویروس کرونا تولید مواد ضدعفونی حداقل در آذربایجان غربی برای استفاده عموم مردم افزایش قابل توجهی پیدا کرد تا جایی که کمبود روزهای اولیه دیگر در بازار احساس نمی شود.

اقلام بهداشتی و ضدعفونی در روزهای کرونایی از کالاهای پرمصرف مردم است و و تمام اقشار برای اینکه از ابتلا به این ویروس درامان باشند مجبور به استفاده مداوم از این کالاها هستند و بدون شک گرانی یکباره آنهم در شرایط فعلی تحمل این روزها را برای بسیاری از اقشار که درآمد متوسط دارند سخت تر می کند.

یکی از الزامات این روزهای بازار وجود نظارت جدی و جلوگیری از سوءاستفاده برای گران‌فروشی و کم‌فروشی اقلام بهداشتی است گرچه هر جا پای نظارت و بازرسی بازار به میان آمده کفه ترازو تعادل قیمت بازهم به نفع مصرف کننده سنگینی نکرده است و مردم این روزها زیاد به نظارت صوری خوش بین نیستند.

به گفته برخی از مخاطبان باریش نیوز قیمت الکل 70 درصد تولید کارخانجات استانی در هفته های گذشته با افزایش 20درصدی قیمت روبرو شده است و در این گرانی و نبود درآمد مردم نمی توانند از پس هزینه تامین موادضدعفونی که هر روز هم در نوسان است بربیایند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید