09:36|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 25 تیر 1399 - 12:16
کد خبر: 14708
یادداشت:

مردم داوطلبانه برای جنگ با دشمن نامرئی به پاخیزند

اکنون وضعیت جنگی است و در حال مبارزه با دشمنی نامرئی به نام کرونا هستیم که مردم باید به طور داوطلبانه به مقابله با این ویروس خطرناک اقدام نمایند.
مردم داوطلبانه برای جنگ با دشمن نامرئی به پاخیزند

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، از آغاز شیوع کرونا در آذربایجان ‌غربی قوانینی مبنی بر رعایت فاصله گذاری، پروتکل‌های بهداشتی و همچنین پرهیز از حضور در تجمعات مصوب شد اما در شهر ارومیه فعالیت دفاتر پیشخوان و اغلب بدون رعایت موارد یادشده ادامه دارد.

دراین دفاترعموما تجمعات مردمی گسترده‌ای شکل می‌گیرد و نبود نظارت کافی یکی از مشکلاتی است که توجه و جدیت بیشتر مسئولین متولی را میطلبد.

 یکی از عواملی که به نظر در شیوع کرونا تاثیر بسیار بالایی گذاشته است عدم نظارت در بخش ها و اما کن پرتجمع است که پیام ارسالی از سوی مخاطبین نشان دهنده این موضوع می‌باشد.

چندین روز گذشته شنا در باراندوز چای ارومیه موجب واکنش خیل عظیمی از مردم و کاربران در فضای مجازی شده بود و اغلب برای افرادی که با بیخالی سعی می‌کنند جان همشهریان خود را به خطر بیاندازند ابراز تاسف کرده بودند.

بیخیالی و عدم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشان از نبود فرهنگسازی مناسب در بین مردم دارد که یک ضعف اساسی به نظر می‌رسد و انتظار می‌رود مردم در چنین شرایطی دواطلبانه برای مبارزه با این دشمن نامرئی اقدام کنند وگرنه با این رویه به زودی شاهد پیروزی این ویروس خواهیم بود واین به معنی مرگ و میر تعداد بالایی از هموطنانمان براثر بیماری کرونا است.

اگرچه این روزها مسئولین باید بیشتر از هر زمانی حواسشان به وضعیت مردم باشد اما اکنون زمان جنگ است و مردم نیز نقش موثری و غیرقابل کتمانی در برابر مقابله با این ویروس دارند. کادر درمان یکی پیس از دگیری از پا در می‌آیند  و این موضوع تلخیست که نادیده گرفتنش داغ بزرگی بر دل آذربایجان‌غربی می‌گذارد.

اکنون انتخاب با مردم است یا این استان را با بیخیالی در مقابل ویروس تنها بگذارید و کادر درمان را اسیر این ویروس کنید یا عاقلانه به جنگ با کرونا بروید و فاتح این میدان باشید. فقط حواسمان باشد زمان در حال گذر است و هر لحظه ای که می‌گذرد کرونا قربانیان بیشتری می‌گیرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید