09:10|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 25 تیر 1399 - 10:17
کد خبر: 14706
یادداشت:

 قربانیان در حال افزایش/ویروس بی تفاوتی خطرناک‌تر از کرونا

آمار بالای مبتلایان و قربانیان کرونایی هر روز درحال افزایش است و بی تفاوتی عده‌ای مردم سستی مسئولین شیوع ویروس را آذربایجان‌غربی به طرز عجیبی افزایش داده است.
 قربانیان در حال افزایش/ویروس بی تفاوتی خطرناک‌تر از کرونا

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، ظرفیت بیمارستان‌ها یکی پس از دیگری درحال تکمیل است و کرونا هر روز بیشتر قربانی می‌گیرد، آمار مبتلایان با روند رو به بالایی در حال افزایش است، اما مردم آذربایجان‌غربی بی توجه به این مسئله عموما با عدم رعایت فاصله گذاری‌ها به گسترش شیوع کرونا دامن می‌زنند.

اوضاع نامطلوب در سایر شهرها بخصوص خوی یکی از اساسی ترین مشکلاتی است که هر روز قلب هر شنونده را به درد می‌آورد. بر اساس گفته رییس دانشکده علوم پزشکی این شهرستان، بیمارستان خوی ظرفیت پذیرش بیماران را ندارد و این موضوع یعنی آغاز فاجعه در خوی که اگر بدرستی مدیریت نشود جان بسیاری از افراد به خطر می‌افتد.

همانطور که بارها اعلام شده جهت مبارزه با این ویروس منحوس که ماه‌ها از ورود آن به استان می‌گذرد و افراد بسیار زیادی از همشریانمان قربانی این ویروس شده اند در صورتی که مردم دقت و توجه کافی را نداشته باشند به آینده نمی‌توان خوش بین بود.

از طرفی گویا مسئولین در ستاد مبارزه با کرونا انرژی و جدیت کافی را برای ادامه مسیر ندارند و این موضوع در سطح استان قابل ملموس است و بنظر میرسد مصوبات ستاد به درستی انجام نمی‌شود.

از جمله مواردی که در روزهای اخیر مطرح شد نصب بنرها در اطرف پارک‌ها و جریمه 500هزار تومانی بود که اغلب اعمال قانون نشد و متاسفانه چندان تاثیری در ممانعت از حضور مردم درپارک‌ها نداشت.

چندین روز پیش ممنوعیت حضور مردم در باغ رضوان ارومیه در خروجی بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت که این مسئله نیز از جانب مردم رعایت نگردید و از طرفی مسئولین متولی نظارت لازم را بر روی این .مصوبه نداشتند که موجب شد همچنان شاهد برخی تجمعات خطرناک در باغ رضوان باشیم.

در محل های پرتجمع و ادارات مختلف استفاده از ماسک ضروری است اما علیرغم مصوبات ستاد مبارزه با کرونا، نبود نظارت کافی یکی از عمده مسائلی است که سبب نادیده گرفتن این امر می‌شود.

بارها تاکید شده است که کرونا با کسی شوخی ندارد و هر فردی مسئول یا غیر مسئول این ویروس را نادیده بگیرد عواقب سختی برای استان در پی خواهد داشت.

در حال حاضر بنابه گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ظرفیت بیمارستان‌های ارومیه تکمیل شده است و اگر مردم ارومیه مواظب جان خودشان نباشند روزهای تلخ تری برای این شهر رقم می‌خورد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علیرضا
1399/04/25 - 17:58

به نظر اجباری نمودن استفاده از ماسک در مکانهای دولتی کافی نبوده و این موضوع می بایستی در مکانهای عمومی از جمله ورودی بازار مراکز خرید و مکانهای پر تردد توسط مسئولین نظارت شود