17:52|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 25 تیر 1399 - 09:29
کد خبر: 14704

مهارت‌ورزی، حلقه گمشده بازار کار نیروی جوان

یکی از معضل‌های اصلی جامعه امروز کمبود فرصت‌های شغلی است، اما به نظر می‌رسد مهارت‌ورزی حلقه گمشده برای سرو سامان دادن به بازار کار نیروی جوان است.
مهارت‌ورزی، حلقه گمشده بازار کار نیروی جوان

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، داشتن شغل و کسب درآمد یکی از اصلی ترین نیاز انسان برای تامین مایحتاج روزانه و استمرار زندگی است اما یکی از چالش‌هایی که بیکاری را در جامعه امروز برای جوانان به معضل جدی تبدیل کرده نبود مهارت کافی برای ورود به بازار کار است.

متاسفانه جوان امروز قبل از ورود به بازار کار به دلیل مشغله های تحصیلی و تب مدرک گرایی که در بین خانواده‌ها وجود دارد، فرصت کافی برای کسب مهارت‌هایی که نیازهای جامعه امروز را برطرف کند ندارد.

دانشگاه‌های امروز بیشتر به جای اینکه مباحث علمی را آموزش دهند بیشتر بر پایه آموزش های تئوری حرکت کردند از این رو دانشجو هنگام فراغت از تحصیل تنها ثمره اش از دانشگاه کلی جزوه و کتاب  در کنار یک مدرک می شود در حالی که بازار کار امروز به دلیل رقابتی بودن فرصتی را برای آزمون و خطا در محیط های کاری به جوانان نمی‌دهد.

در شرایطی امروز جامعه که فرصت‌های شغلی به دلایل مختلف هر روز کمتر و کمتر می شود و امیدی برای استخدام در بدنه دولت نیز برای جوانان بدون رابطه تقریبا غیرممکن است، تنها راه حلی که می‌تواند گره گشای معضل بیکاری نسل جوان باشد، داشتن مهارت‌های مورد نیاز در جامعه است.

البته ناگفته نماند که امروز کم نیستند تعداد فرصت‌های شغلی در حوزه صنعت و الکترونیک که به دلیل نبود مهارت کافی جوان متقاضی ندارند و صاحبان کار مجبور هستند یا فرصت ها را به دست افراد ناماهر بسپارند یا اینکه سال‌های بسیار بر روی جوانان سرمایه‌گذاری کنند و به آنها مهارت‌های لازم را بیاموزند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علیرضا
1399/04/25 - 17:52

نبود مهارت بین جوانان و مدرک گرایی یکی از مشکلات جامعه می باشد مراکر آموزش فنی و حرفه ای یک از مکان ها مهارت آموزی در استان می باشد که در صورت پشتیبانی مسئولین و بروز رسانی کارگاههای آموزشی می تواند این خلاء را پر نماید