02:04|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 24 تیر 1399 - 11:50
کد خبر: 14701
روایت باریش از روزهای سخت قرنطینه:

کرونا سخت‌تر از آن است که تصور می‌کنید

تجربه کسانی که در ماه‌های اخیر به ویروس کرونا مبتلا شده و بهبود یافتند نشان می‌دهد کرونا از آنچه که مردم تصور می‌کنند، سخت‌تر است.
کرونا سخت‌تر از آن است که تصور می‌کنید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، چندماهی است که ویروس کرونا تمام جنبه های زندگی بشر را تحت الشعاع خود قرار داده و بسیاری در این مدت با این بیماری درگیر شدند.
تعداد افرادی که در آذربایجان غربی به سبب ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند کم نیست ولی افرادی هم هستند علیرغم درگیری با آن مقابله کردند و توانستند به هر نحو ممکن این ویروس منحوس را شکست دهند و به زندگی عادی بازگردند.
گزارش پیش رو روایت چند نفر از افرادی است که در ماه های اخیر به کرونا مبتلا شده و بهبود یافتند البته قابل ذکر است بنا به درخواست افراد نام به طور کامل در گزارش ذکر نشده است.

مرگ را به چشم خود دیدم
وحید 29 ساله و از اهالی ارومیه روزهای ابتدایی خردادماه به دلیل حضور در یک جمع مهمانی دوستانه به کرونا مبتلا شد، در روایت خود از روند بیماری به خبرنگار باریش گفت: کرونا واقعا از آنچه که گفته می شود سخت تر است و برخی روزها واقعا مرگ را به چشم خود می دیدم.
وی با بیان اینکه سه روز پس از حضور در مهمانی با علائم گلو درد شدید، سرفه و تنگی نفس به دکتر مراجعه کردم گفت: دکتر معالج در درمانگاه برای اطمینان از عدم ابتلا به کرونا آزمایش خون نوشت و جواب آزمایش پس از 24 ساعت مثبت اعلام شد.
این شهروند افزود: با توجه به مثبت شدن آزمایش اولیه اسکن ریه نیز گرفته شد و با توجه به علائم خفیف در ریه ها دکتر گفت که به مدت 2 هفته باید در قرنطینه خانگی باشم اما تحمل روزهای قرنطینه آنهم با بیماری و بدون همراهی کسی واقعا سخت و غیرقابل تحمل بود.

تحمل دوری از خانواده سخت‌ترین دوران بیماری است
علی از دیگر شهروندان ارومیه ای است که در روزهای ابتدایی تیرماه به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته است؛ وی در خصوص روزهای تلخ ابتلا به این بیماری گفت: یک روز ظهر هنگام مراجعه به خانه متوجه شدم که حس بویایی و چشایی خود را از دست دادم ولی علائم دیگری نداشتم.
وی افزود: با توجه به اینکه می دانستم از دست رفتن حس بویایی و چشایی از علائم ابتلا به کرونا است، به پزشک مراجعه کردم و آزمایش تست کرونا دادم و متاسفانه جواب تست مثبت شد.
این شهروند ادامه می دهد: با توجه به اینکه جواب تست اسکن ریه منفی بود دکتر برای بهبودی کامل قرنطینه خانگی را تجویز کرد و مجبور شدم برای جلوگیری از ابتلای همسر و دخترم آنها را به خانه پدر همسرم بفرستم و روزهی قرنطینه را تنها در خانه سپری کردم.
علی خاطرنشان کرد: 15 روز دور از خانواده بودم و برای احوالپرسی از همسر و دخترم و همچنین پدر و مادرم تنها راه ارتباطی تلفن و تماس تصویری بود و این دو هفته احساس می کردم سخت ترین روزهای عمرم را می گذرانم.

در مراسم عقد یکی از بستگان مبتلا شدم
آرزو 31 ساله و دارای یک فرزند پسر است که به تازگی از قرنطینه دو هفته ای کرونا خارج شده در رابطه با روزهای ابتلای خود به این بیماری گفت: در اوایل تنگی نفس و سرفه های خشک مداوم داشتم به طوری که اصلا شبها نمی توانستم بخاطر سرفه های مکرر بخوابم.
این بهبود یافته کرونایی عامل اصلی ابتلای خود را حضور در مراسم عقد بستگانش اعلام کرد و ادامه داد: در این مدت پسر 8 ساله ام را مجبور شدم منزل مادر بفرستم و چون تست شوهرم منفی بود ایشان نیز در منزل مادری خود اقامت داشت و من به مدت 2 هفته شب و روز در خانه تنها بودم.
آرزو عنوان کرد: برخی روزها از فرط تنگی نفس احساس می کردم که قادر به ادامه تنفس نیستم و هر لحظه ممکن است نفسم بند بیاید و تنها کاری که می توانستم انجام دهم استفاده از آب ولرم و قرقره آب نمک بود که تا حدی تنفسم را بهتر می کرد ولی کاش مردم بدانند اگر رعایت نکنند روزهای سختی در صورت ابتلا به این ویروس را باید تجربه کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید