08:31|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 24 تیر 1399 - 10:11
کد خبر: 14698
با تشدید کرونا،

سهل انگاری‌هایی که فاجعه می‌آفریند

کرونا به شدت در آذربایجان‌غربی اوج گرفته و در این شرایط عادی انگاری و سهل انگاری مردم می‌تواند فاجعه عظیمی در روزهای آینده به بار بیاورد.
سهل انگاری‌هایی که فاجعه می‌آفریند

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در اوایل شیوع ویروس منفور کرونا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی اعلام کرد که در صورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم، قبل از فرا رسیدن فصل تابستان می‌توانیم تا حدودی از افزایش روند شیوع این بیماری در استان جلوگیری کنیم اما اگر مردم موازین بهداشتی را رعایت نکنند تا اواسط تابستان با کرونا دست و پنجه نرم خواهیم کرد.

در حال حاضر که اولین ماه فصل تابستان در حال اتمام است  آذربایجان‌غربی همچنان در گروه استان‌هایی است که در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارد و متاسفانه در چند روز گذشته آمار مبتلایان صددرصدی به این بیماری در استان، روزانه مرز بیش از  ۳۰۰ نفر را نیز رد کرده است.

بعد از اعلام تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ امام خمینی(ره) و بیمارستان طالقانی ارومیه، روز گذشته رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی نیز از وضعیت قرمز کرونا و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد به علت تکمیل ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان آیت الله خویی، 26 تخت فوریت‌های پزشکی این بیمارستان به بیمارهای کرونایی اختصاص یافته است.

در شرایط کنونی مؤثرترین راه پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، قطع زنجیره انسانی است از این رو همه آحاد مردم، هر کدام در جایگاه خود نقش مهمی در جلوگیری از انتشار این ویروس دارند.

این‌طور که به نظر می‌رسد محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا نیز تأثیری بر کاهش آمار مبتلایان ندارد و نیاز صد در صدی وجود دارد تا مردم با جدیت بیشتری از انتشار این بیماری جلوگیری کنند.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، ممانعت از حضور  غیر ضروری در مکان‌های پرتردد و شلوغ، استفاده از ماسک و تا حد امکان در خانه ماندن می‌تواند تا حد زیادی از افزایش انتشار ویروس کرونا پیشگیری کند.

واقعیت ماجرا این است که ویروس کرونا با کسی شوخی ندارد و پیر و جوان، بزرگ و کوچک نمی‌شناسد، اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود و مردم در حد امکان در خانه نمانند باید منتظر فاجعه‌ای عظیم در این استان باشیم.

در این ایام که شیوع کرونا اوج گرفته و تشدید شده است، همه ما به غیر از جان خودمان، مسئول سلامتی و حفظ جان دیگران نیز هستیم پس ضروری است که این بیماری را جدی بگیریم و اجازه ندهیم آمار مبتلایان بیش از این افزایش یابد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

حسن
1399/04/24 - 15:04

تاکسی رانی شهر بسیار کوتاهی میکند و بر تاکسیها نظارت ندارد در ایالت دیده شده تاکسیها سه نفر اغلب بدون ماسک در عقب ماشین مسافر سوار میکنند