00:42|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 23 تیر 1399 - 11:02
کد خبر: 14693

کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند بیشتر مراقب کرونا باشند

افرادی که سابقه ابتلا به بیماریهای زمینه ای را دارند به گفته مختصصین سلامت در روزهای کرونایی باید بیشتر حواسشان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.
کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند بیشتر مراقب کرونا باشند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا بلایی است که بیش از 5 ماه است مردم را در تمام جهان درگیر خود کرده و تنها راه مقابله با این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی و داشتن فاصله اجتماعی است.

داشتن بیماری‌های زمینه‌ای به گفته پزشکان و متخصصان سلامت ریسک ابتلا به ویروس کرونا را بیشتر می‌کند از این رو افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند بیشتر از سایرین باید مراقب سلامتی خود باشند.

البته از این گفته نباید غافل شد که کرونا ویروسی است که سن و سال و جنسیت نمی‌شناسد و هر فردی در معرض محیط ها و یا افراد آلوده به این ویروس قرار گیرد امکان ابتلا در آنها وجود دارد ولو اینکه علائم ظاهری نداشته باشد می‌تواند ناقل بیماری شود.

به گفته رئیس ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا 79 درصد فوت‌شدگان بر اثر کرونا در آذربایجان‌غربی علاوه بر سابقه بیماری‌های زمینه‌ای بالای 60 سال سن دارند.

آذربایجان غربی از آنجایی که در هفته‌های اخیر با خیز عجیب مبتلایان و فوتی های کرونایی روبرو شده است، از این رو داشتن برنامه ای مدون برای پایش افرادی که دارای بیماری‌های زمینه ای هستند برای مصون ماندن از ابتلا به کرونا ضروری به نظر می‌رسد.

استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در تجمعات غیرضروری و در نهایت شستن مکرر دست‌ها در حال حاضر تنها راه‌هایی است که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اعلام شده است.

چاقی، بیماریهای قلبی، دیابت، فشارخون بالا، سرطان، نارسایی های کلیوی از جمله مواردی هستند که در دسته بیماری های زمینه ای دسته بندی می شوند و افرادی که سابقه این بیماریها را دارند باید موارد بهداشتی را جدی تر بگیرند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید