20:21|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 23 تیر 1399 - 09:34
کد خبر: 14690
یادداشت:

چهره هزار رنگ کرونا با وعده‌های پوچ نمایان‌تر می‌شود

اگر اقدامات به موقع از طرف مردم و مسئولین برای کنترل کرونا صورت نگیرد این ویروس منحوس بیش از این، چهره هزار رنگ خود را به نمایش گذاشته و وضعیت بسیار ناگوارتر از این می‌شود.
چهره هزار رنگ کرونا با وعده‌های پوچ نمایان‌تر می‌شود

سرویس اجتماعی باریش‌‌نیوز، این‌طور که به نظر می‌رسد عادی انگاری ویروس کرونا از سوی مسئولان و مردم در آینده نه چندان دور فاجعه بزرگی برای آذربایجان‌غربی به بار می‌آورد.

سیر صعودی آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گواه این ماجرا است که اگر تمهیدات هدفمند برای کنترل کرونا در آذربایجان‌غربی اعمال نشود فاصله چندانی با بروز فاجعه در این استان نخواهیم داشت.   

به راستی ایراد کار کجاست که در روزهای ابتدایی شیوع کرونا مردم از این ویروس منفور ترس و اضطراب داشتند اما رفته رفته اهمیتی به آن نداده و به زبان ساده بی‌خیال آن شدند.

شاید یکی از عواملی که باعث شد مردم با گرم شدن هوا نسبت به کرونا بی‌تفاوت باشند شعارهای هزار رنگ مسئولان بود که پی در پی اعلام می‎‌کردند با گرم شدن هوا ویروس ضعیف‌تر می‌شود و می‌توانیم پیشرفت آن را کنترل کنیم اما در واقعیت با گرم شدن هوا کرونا اوج گرفت و باعث شد تا آذربایجان‌غربی همچنان در لیست استان‌های در وضعیت قرمز قرار بگیرد و گویا به لطف سوء مدیریت مسئولان خیال ندارد به این زودی‌ها از این وضعیت خارج شود. 

هفته گذشته محدودیت‌های جدید کرونا در سطح آذربایجان‌غربی اعمال شد اما چه فایده که این محدودیت‌ها هیچ  سودی ندارد و مسئولان برای اینکه بگویند تمهیداتی برای کنترل کرونا داشتیم اقدام به انتشار اطلاعیه و اعمال محدودیت می‌کنند. 

کرونا مهمان ناخوانده‌ای است که بی‌هوا زندگی تمامی اقشار جامعه را با چالش‌های گوناگونی مواجه کرده و همزیستی مردم و کرونا به هیچ عنوان مسالمت‌آمیز نیست از این رو مبارزه با این ویروس هزار چهره باید با قوت بیشتری تدوام داشته باشد.

مردم در جایگاه خود نیز باید دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند و تا حد توان از حضور در تجمعات و برگزاری جشن و عروسی و مراسم ترحیم خودداری کنند.

از مسئولان نیز انتظار می‌رود تا در شرایط بحرانی مبارزه با کرونا در کنار مردم باشند و با همه توان اقدامات مناسبی برای  مبارزه و جلوگیری از گسترش کرونا اعمال و اجرا کنند تا در روزهای آینده شاهد تکمیل ظرفیت سایر بیمارستان‌های استان نباشیم!

وعده‌های پوچ و توخالی در شرایط کنونی جایی ندارد، چیزی که بیش از پیش اهمیت دارد جدیت و توان بیشتر مسئولان در مبارزه با کرونا است که باید در این وضعیت بحرانی به نمایش گذاشته شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید