14:13|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 22 تیر 1399 - 13:06
کد خبر: 14687
در ایام کرونایی؛

عروسی‌ها در آذربایجان‌غربی بوی مرگ می‌دهند

این‌روزها برگزاری مراسم‌های عروسی در استان بوی مرگ می‌دهد و بعد از هرگونه برگزاری جشن عروسی باید منتظر خبر فوت تعدادی بر اثر ابتلا به کرونا باشیم.
عروسی‌ها در آذربایجان‌غربی بوی مرگ می‌دهند

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، گسترش شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی روز به روز در حال افزایش است و تأکید بر عدم برگزاری مراسم جشن، عروسی و ترحیم با قوت ادامه دارد.

با این حال بسیاری از مردم اصرار به برگزاری مراسم عروسی و ترحیم دارند و با این اوصاف جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

روز گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد که واکنش‌های زیادی را به خود جلب کرد در این خبر رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از فوت پدر و مادر عروس و داماد بعد از برگزاری مراسم عروسی و ابتلای آنان به کرونا خبر داد و گفت: با وجود هشدارهای ارائه شده به مردم در خصوص لزوم خودداری از برگزاری مراسم و تجمع، مراسم عروسی به ویژه در روستاها و خانه باغ‌ها همچنان برگزار می‌شود.

این حادثه می‌تواند زنگ خطری برای افرادی باشد که در این ایام اقدام به برگزاری مراسم و تجمعات می‌کنند و اهمیتی به انتشار ویروس کرونا ندارند. 
از چند ماه اخیر تاکنون آذربایجان‌غربی همچنان در صدر استان‌های قرمز قرار دارد و روز به روز نیز بر افزایش مبتلایان به کرونا در این استان افزوده می‌شود.

طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی وضعیت بسیاری از شهرستان‌های استان از جمله ارومیه، خوی، مهاباد، میاندوآب، نقده و برخی دیگر از شهرها در پی شیوع بیماری کرونا نامناسب است و باید مردم در راستای کاهش شیوع این بیماری همکاری‌های لازم را داشته باشند و با جدیت بیشتری از برگزاری مراسم و تجمعات خودداری کنند.

وضعیت قرمز در آذربایجان‌غربی فرصت مناسبی برای برگزاری مراسم عزا و عروسی نیست چرا که ویروس کرونا در کمین تجمعات و دورهمی‌ها است و قطعا با برگزاری هر گونه مراسمی زنجیره انتقال ویروس کرونا رشد بیشتری خواهد کرد از این رو، این روزها باید به جز حفظ جان خودمان حواسمان به سلامت جان اطرافیانمان نیز باشد تا به زودی ریشه کن شدن بیماری منفور کرونا را شاهد باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید