13:16|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 22 تیر 1399 - 11:37
کد خبر: 14684
یادداشت:

جان مردم را با هیجانات رانندگی خود نگیرید!

هیجان‌های کاذب برای جلب توجه دیگران در حین رانندگی از سوی برخی رانندگان باعث می‌شود تا در چشم برهم زدنی جان خود و دیگران را به خطر بیندازند.
جان مردم را با هیجانات رانندگی خود نگیرید!

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، خطای انسانی یکی از عوامل مهم در ایجاد تصادفات رانندگی به شمار می‌رود. از رفتارهای مهم اجتماعی در رانندگی هر فرد می‌توان به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، احترام به حقوق دیگران و افزایش آستانه صبر و تحمل فردی اشاره کرد که این عوامل از گزینه‌های مهم یک راننده خوب است.

نحوه رانندگی صحیح نمایانگر فرهنگ و سطح اجتماعی هر فرد است و این عوامل در کنار یکدیگر تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات رانندگی دارد، در جامعه کنونی استفاده از خودروی شخصی برای اغلب مردم به یک عادت تبدیل شده و رغبت برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در بین مردم کاهش یافته است.

از سوی دیگر برخی از جوانان رانندگی را به عنوان یک تفریح برای خود تعریف کردند و در بیشتر مواقع بدون اینکه به دنبال کار خاصی باشند از روی تفریح و سرگرمی در سطح شهر تردد می‌کنند و این امر باعث ایجاد ترافیک و در برخی مواقع  منجر به بروز حوادث رانندگی می‌شود.

 جلب توجه دیگران از سوی برخی ها باعث می‌شود تا فرهنگ صحیح رانندگی را به فراموشی بسپارند و با ایجاد حرکات نمایشی و خطرناک در خیابان‌ها جان خود و دیگران را به خطر بیندازند.

هنرنمایی‌های نادرست و اسفناک در رانندگی تاکنون جان  افراد زیادی را گرفته و خانواده‌های بی‌شماری را داغ دار کرده است.

در ارومیه نیز کم نیستند افرادی که هیچ‌گونه تعهدی در برابر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ندارند و عملکرد خود در رانندگی را در برابر کاهش خطرات رانندگی سهیم نمی‌دانند.

چندی پیش نیز ویدئویی در فضای مجازی از عدم رعایت سرعت مجاز یک راننده غیر متعهد در تفرجگاه بند دست به دست شد که صحنه بسیار دلخراشی از برخورد خودرو با یک عابر پیاده را به نمایش گذاشت.

 همان‌طور که اشاره شد هیجان کنترل نشده در رانندگی می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را در پی داشته باشد از این رو اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی و احترام به مقررارت راهنمایی و رانندگی تا حد زیادی می‌تواند در پیشگیری از بروز حوادث رانندگی تأثیر گذار باشد.  
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید