08:51|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 19 تیر 1399 - 10:20
کد خبر: 14667
فرماندار سلماس در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

اعمال محدودیت‌های جدید در سلماس

محدودیت‌های کرونایی در سلماس به مدت ۲ هفته با هماهنگی ستاد استانی کرونا ابلاغ و در سطح شهرستان اجرایی می‌شود.
اعمال محدودیت‌های جدید در سلماس

مرتضی اصغری، فرماندار سلماس در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، از اعمال 20 محدودیت جدید در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: مقرر شده تا اطلاع ثانوی مساجد، مصلی، اماکن متبرکه و حسینیه‌ها تعطیل و فقط اذان و فایل‌های صوتی اطلاع رسانی در رابطه با بیماری کرونا از مساجد پخش شود.

وی افزود: همچنین برگزاری هر گونه مجالس و تجمع، از جمله مجلس ترحیم و اعلام موارد فوتی از مساجد ممنوع است.

اصغری ادامه داد: آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، چای‌خانه، قلیان‌سرا، سفره‌خانه‌های سنتی، مراکز عرضه مواد دخانی، تالارهای پذیرایی و گیم نت‌ها تعطیل و نظارت لازم برای اجرای تعطیلی به عمل می‌آید. 

وی عنوان کرد: نسبت به نظارت در سطح صنوف جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت کد رهگیری اهتمام و مراکز و صنوفی، به ویژه مراکز و مجتمع‌های تجاری سر پوشیده فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای ، ارزانسراهایی که موارد بهداشتی را رعایت نکنند تعطیل و پلمپ می‌شوند.

این مسئول تأکید کرد:  از برگزاری کلیه مراسم عروسی، مجالس ترحیم، جشن و تولد جلوگیری و با دستور دادستان و نیروی انتظامی موظف به جلوگیری از برگزاری و معرفی متخلفین به علت تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی به مراجع قضایی اقدام می‌شود.

اصغری گفت: تیم‌های گشت سلامت تا آخر ماه جاری از ساعت 8 صبح تا 24 شب با حضور نمایندگان ثابت ادارات نیروی انتظامی، بهداشت و درمان، شهرداری و اداره صمت و خودروی دستگاه‌های مربوطه تشکیل شده و برنامه‌های نظارتی و کنترلی را اعمال می‌کنند.

وی افزود: مرکز بهداشت گزارش عملکرد ستاد شهرستانی مقابله با بیماری کووید 19 در قالب فایل پاورپوینت با فرمت مشخص شده ، روز سه‌شنبه هر هفته به فرمانداری شهرستان ارسال می‌شود.

اصغری ادامه داد: رستوران‌ها با 50 درصد ظرفیت اسمی فعالیت و از پذیرش مراسم خودداری نمایند از سوی دیگر در اسرع وقت کلیه باشگاه‌های ورزشی، استخرهای سرپوشیده نسبت به تعطیلی اقدام و با نظارت مستمر بر عدم فعالیت مکان‌های مذکور در صورت مشاهده تخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: به صورت روزانه آژیر قرمز در سطح شهر به صدا درآید و روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته کارناوال با حضور خودروهای هلال احمر، پلیس، آتش‌نشانی، فوت بر شهرداری، اورژانس 115 در سطح شهر برگزار خواهد شد.

وی اظهارکرد: با توجه به ممنوعیت فعالیت و تعطیلی میدان دواب نظارت و جلوگیری از تجمع در حاشیه میدان دواب توسط فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان تمهیدات لازم به عمل می‌آید. 

وی عنوان کرد: مقرر شده است فرماندهی انتظامی شهرستان حب دستور دادستان، طی یوم جاری نسبت به تعطیلی و توقیف وسایل کافه‌های موجود در میدان توحید و میدان کارگر اقدام کنند و از سایر چای‌خانه‌ها و مراکز عرضه قلیان و دخانیات در اسرع وقت بازدید و در صورت فعالیت آنها را پلمپ و متصدیان آنها را به مراجع قضایی معرفی شوند.

این مسئول افزود: دستگاه‌های اجرایی کلیه توان تبلیغاتی خود را برای اطلاع رسانی رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری در خصوص بیماری کرونا اختصاص دهند. 

اصغری گفت: کمیسیون‌های ماده 100 و ماده 77 شهرداری تا پایان ماه جاری به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود همچنین کلیپ‌های مصاحبه دودقیقه‌ای از مقامات ارشد شهرستان تهیه و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌‎های جمعی به کررات پخش خواهد شد.

فرماندار سلماس ادامه داد: از روز جمعه 20 تیرماه شهرداری با همکاری نیروی انتظامی نسبت به مسدود نمودن خیابان‌های منتهی به مرکز شهر اقدام خواهند کرد.

وی تصریح کرد: از فعالیت آموزشگاه‎‌های رانندگی و برگزاری آزمون عملی و نظری صدور گواهینامه رانندگی تا پایان ماه جاری جلوگیری می‌شود همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در ادارات برای پرسنل اقدام و از ارائه خدمات به مراجعین بدون ماسک جدا خودداری نمایند و لازم به ذکر است نظارت بر عملکرد ادارات توسط معاونت محترم سیاسی و امنیتی فرماندار به عمل خواهد آمد.

وی گفت: دفاتر پیشخوان و بانک‌ها مجددا توسط فرمانداری و شبکه بهداشت مورد بازدید قرار گرفته و موارد عدم رعایت به فرمانداری شهرستان گزارش می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: فعالیت گروه‌های موسیقی و فیلم برداری تا پایان تیرماه  ممنوع بوده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی نظارت بر اجرایی شدن این امر را عهده‌دار است.

 فرماندار سلماس افزود: با هماهنگی دادستان محترم پرونده‌های متخلفین معرفی به دستگاه قضایی در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گرفته و احکام بازدارنده و تعهدآور برای متخلفین صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تابلوها و پوسترهای عدم ارائه خدمات به افراد بدون ماسک در خودروهای عمومی و ایستگاه‌های تاکسی نصب می‌شود همچنین شهرداری اقدامات لازم را جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ضدعفونی، رعایت تعداد سرنشین ناوگان‌های حمل‌ونقل شهری و روستایی به عمل آورده و از ارائه خدمات به مسافرین بدون ماسک ممانعت به عمل خواهد آمد.

این مسئول اظهار کرد: پرسنل ادارات که در مرخصی قرنطینه خانگی به سر می‌برند در صورت عدم رعایت قرنطینه به عنوان تخلف اداری به اداره مربوطه معرفی می‌شوند.

وی گفت: شهرداری‌ها در خصوص کنترل حضور افراد در پارک‌ها و فضای سبز و فعالیت دست فروشان تمهیدات لازم را به عمل می‌آورند از سوی دیگر نسبت به اخذ تعهد نامه کتبی مبنی بر عدم برگزاری مراسم ترحیم برای متوفیان شهرستان از بازماندگان فوتی‌ها توسط بیمارستان، شهرداری و دهیاری‌ها به عمل می‌آید.

فرماندار سلماس در پایان تصریح کرد: شهرداری سلماس با توجه به تجمع کارگران روز مزد در میدان انتفاضه شهرداری تمهیدات لازم را جهت رعایت موازین فاصله گذاری به عمل می‌آورد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید