13:30|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 19 تیر 1399 - 10:00
کد خبر: 14664

جدال نان و جان در پایانه‌های کارگری ارومیه

پایانه کارگری دقیقا آنجایی است که در جدال بین نان و جان، معیشت به سلامت ترجیح داده می‌شود تا ترجمه عینی این جمله باشد که کارگر نان بازویش را می‌خورد.
جدال نان و جان در پایانه‌های کارگری ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها آهنگ زندگی مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌هم خورده، طوری که هرگونه تعلل و سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی که مهم‌ترین آنها استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است، می‌تواند در معرض ابتلا به این بیماری قرار گیرد.

تجربه کسانی که کرونا مبتلا شدند و البته توانستند در جنگ با این ویروس موفق باشند و بهبود یابند نشان می‌دهد درمان این بیماری علاوه بر هزینه های پیش بینی نشده ای که می تواند روی دست خانواده ها بگذارد، سیستم ایمنی قوی هم می خواهد تا در مقابل آن از پا در نیاید.

گرچه کرونا مشکلات زیادی برای کسب و کارهای مختلف ایجاد کرده ولی زندگی قشر کارگر و افرادی که به صورت روز مزد کار می‌کند در روزهای کرونایی سخت‌تر از سایر مشاغل شده چراکه این افراد توان اقتصادی کافی برای تهیه روزانه ساده‌ترین اقلام بهداشتی از جمله ماسک را ندارند.

پایانه‌های کارگری از جمله محل‌های تجمع کارگران در ارومیه برای رفتن به سر کار است، البته اگر تقاضایی و کاری در میان باشد که مسئولین بهداشت باید نسبت به توزیع رایگان و روزنه اقلام بهداشتی در این مکان‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام کند.

از یک طرف قشر کارگر نان بازوی خود را می‌خورد و اگر سرکاری نرود نمی ‌تواند مخارج روزانه خانواده را تامین کند از سوی دیگر حمایت‌های دولتی آنچنانی نیز از این قشر وجود ندارد که کارگر سلامت را بر معیشت خود ترجیح دهد.

قشرکارگری که در پایانه‌ها برای یافتن فرصت شغلی یک و یا حداکثر چند روزه تجمع می‌کند جزو گروهی از جامعه هستند که از ساده‌ترین حمایت‌های اجتماعی مانند بیمه نیز برخوردار نیستند و از این رو شرایط ماندن در خانه برای مصونیت از بیماری نیز برایشان سخت‌تر از دیگران است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید