17:58|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 18 تیر 1399 - 13:39
کد خبر: 14662

قیمت مسکن در ارومیه تب‌دار است

گرانی این روزها دامن بسیاری از کالاهای اساسی و اقلام مصرفی مردم را گرفته است و بازار مسکن هم در ارومیه این روزها به سبب بسیاری از بی‌تدبیری‌ها تب‌دار شده است.
قیمت مسکن در ارومیه تب‌دار است

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، خانه‌دار شدن اگر چند سال گذشته آرزوی مشکل اما دست یافتنی برای قشر متوسط جامعه بود امروز با موج گرانی‌هایی که در بازار روی داده دیگر به آرزوی دست‌یافتنی تبدیل شده است.

قیمت فروش و اجاره مسکن در ارومیه در چند ماه گذشته به صورت سرسام آور از آسانسور گرانی بالارفته تا جایی که اگر خانواده‌ای با درآمد متوسط با پس اندازهای بیست ساله تا سال گذشته می‌توانست خانه‌ای در متراژهای کم در مناطق متوسط شهر را با قیمت 200 تا 300 میلیون تومان خریداری کند امسال با این پول فقط باید به فکر اجاره‌نشینی و یا حتی سکونت در روستاها و حاشیه شهر باشد.

رصد فضای مجازی در قیمت فروش و اجاره مسکن هم شاهدی بر این مدعاست که فروشندگان و یا صاحبان ملک در ارومیه افزایش قیمت چند برابری را برای متقاضیان مسکن پیشنهاد دادند ولی با وجود مشکلات اقتصادی و سختی‌های که کرونا برای بسیاری از مشاغل به وجود آورده، پرداخت  مبالغ اجاره ای نجمومی دیگر از توان خانواده‌ها خارج شده است.

قیمت مسکن در ارومیه معلول علت‌های بسیاری است که بدون شک باید مسئولین و حتی کارشناسان اقتصادی استان آن را ریشه یابی و مداوا کنند والا اگر بخواهیم چشم به راه نسخه‌های کشوری برای درمان این مشکل باشیم سهم بسیاری از خانواده‌ها در این شهر خانه به‌دوشی می‌شود و هزار یک مشکل دیگر.

جوانان در سن ازدواج روی دیگر سکه گرانی‌های امروز از جمله مسکن هستند چراکه یکی از نیازهای جدی نسل جوان برای تشکیل زندگی مشترک داشتن سرپناه است ولی با این موج گرانی که در بازارهای مختلف به راه افتاده جوانی که تازه وارد بازار کار شده و معلوم نیست امنیت شغلی و یا اقتصادی دائمی دارد یا نه چطور باید به آرزوی خانه‌دار شدن ولو در روزهای بازنشستگی خود امیدوار باشد!
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

توحید
1399/04/19 - 08:31

به نظرشماچرامسکن گران شده چرابیخودمتنوکش میدیدوقتی مصالح چندبرابرشده کارگر ران شده یه ماشین که دوهزارنمی ارزه چندصدمیلیون شده پس به نظرمن مسکن هنوزجاداره گرانتربشه