08:17|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 18 تیر 1399 - 12:46
کد خبر: 14661

تکدی‌گری آسیبی به وسعت یک شهر

تکدی‌گری از جمله معضلات اجتماعی است که بیشتر ماه‌های سال خیابان‌های شهر ارومیه با آن دست و پنجه نرم می‌کند.
تکدی‌گری آسیبی به وسعت یک شهر

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، تکدی‌گری معضل امروز و دیروز خیابانهای شهر ارومیه نیست بلکه چند سالی است درد تکدی‌گری جان این شهر را به درد آورده است.

سرچهاراه ها، ورودی‌های شهر  و محل‌های دوربرگردان در خیابانهای پر ترافیک از جمله مکانهایی هستند که بیشتر اوقات روز شاهد حضور متکدیان می‌شوند و جالب‌تر اینکه متکدیان حاضر در این مکان‌ها اغلب یا زنان و کودکان هستند و یا افراد سالمندی که بر روی ویلچر از مردم درخواست کمک می‌کنند.

گرچه به گفته مسئولین شهری درصد بالایی از تعداد متکدیان ارومیه غیربومی بوده و از سایر استانها به این شهر مهاجرت کردند، اما نبود توجه به ساماندهی متکدیان شهری و حضور آنها در خیابانهای پر ترافیک و پر تردد شهری بدون شک مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد می‌کند چرا که هر لحظه غفلت یک راننده می‌تواند به قیمت جان یکی از این افراد تمام شود و دردسرهای خاص خود را به دنبال بیاورد.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، در حال حاضر 60 متکدی در کل استان وجود دارد که سهم ارومیه از این تعداد به 20 نفر می رسد.

شاید شرایط نامناسب اقتصادی دلیل برخی از افراد برای روی آرودن به تکدی گری باشد اما پایش زندگی برای از این افراد نشان می‌دهد گدایی کردن بیشتر از آنچه وسیله‌ای برای برطرف کردن نیازهای مادی باشد به یک عادت و رفتار تبدیل شده تا با ابراز ناتوانی از احساسات مردم سوءاستفاده کنند و بدون زحمت درآمدهای آنچنانی داشته باشند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید