02:58|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 16 تیر 1399 - 12:43
کد خبر: 14649

منطقه ویژه ارومیه_سرو فرصتی که خاک می‌خورد

منطقه ویژه اقتصادی ارومیه_سرو از جمله وعده‌هایی است که علیرغم تصویب ایجاد آن در سال گذشته هنوز خبری از اجرایی شدن آن وجود ندارد.
منطقه ویژه ارومیه_سرو فرصتی که خاک می‌خورد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، آذربایجان غربی به سبب ویژگی‌های خاص جغرافیایی و پتانسیل‌های بالقوه‌ای که در حوزه کشاورزی، گردشگری و حتی صنعت دارد از استانهای مستعد برای پیشرفت و توسعه است البته به شرطی که زیرساخت‌ها آن فراهم شود.

لایحه منطقه ویژه ارومیه_سرو گرچه چند سالی در پیچ و خم‌های قانونی در رفت و آمد بود ولی بالاخره آبان ماه سال گذشته با رأی  نمایندگان مجلس ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری و 12 منطقه ویژه اقتصادی که یکی از آنها منطقه ویژه اقتصادی ارومیه_سرو بود، مورد تصویب قرار گرفت.

تصویب این لایحه اقتصادی برای آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه که دارای ویژگی مهم همسایگی با سایر کشورهاست و از این منظر به دروازه اتصال به اروپا معروف است، جرقه‌های امید را برای ایجاد اشتغال، و توسعه صادرات برای مردم این شهر روشن کرد.

ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در استان‌هایی مانند آذربایجان‌غربی می‌تواند زمینه را برای به‌کارگیری ظرفیت‌های مرزی این استانها در راستای توسعه پایدار فراهم سازد اما بدون شک هدر دادن فرصت‌ها و وقت‌کشی در عملی کردن چنین مصوباتی هر روز خسارت‌های بیشتری متوجه استان می‌سازد.

جذب سرمایه گذار مهم ترین عامل در راستای اجرای طرح های اقتصادی برای استان است و مرزی بودن شهرهای آذربایجان غربی  در حقیقت فرصتی طلایی برای تحقق این مهم است اگر کمی همت و اراده عملی چاشنی کار متولیان استانی باشد.
 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید