20:32|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 16 تیر 1399 - 10:52
کد خبر: 14646
یادداشت:

لایروبی کانالهای جمع‌آوری آب‌های سطحی ارومیه در فراموشی

کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در ارومیه در روزهای گرم تابستان و در ایام شیوع بیماری کرونا وضعیت خوبی ندارد و انتظار می‌رود مسئولان نسبت به لایروبی آن اقدام کنند.
لایروبی کانالهای جمع‌آوری آب‌های سطحی ارومیه در فراموشی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی نقش مهمی در پیشگیری از بروز سیلاب دارند و در زمان بارندگی‌ها از احتمال آبگرفتگی معابر شهری جلوگیری می‌کنند.

تخیله پسماندهای تر، انباشت زباله و همچنین عدم نظافت جوب‌های آب در سطح شهر در بسیاری از مکان‌ها سبب ایجاد بوی نامطبوع شده و شهروندان را آزار می‌دهد.

با توجه به اینکه در فصل گرم سال قرار داریم، رسیدگی به پاکسازی و نظافت کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی بسیار اهمیت دارد و این امر تا حد زیادی از تجمع حشرات موذی و بوی نامطبوع ناشی از انباشت نخاله‌های تر جلوگیری می‌کند. 

طبق مشاهدات میدانی در برخی از مناطق شهر ارومیه بهداشت و لایروبی کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی آن گونه که باید باشد نیست و شهروندان از این موضوع گلایه‌مند هستند.

بهداشت سطح شهر به ویژه لایروبی کانال‌های شهری اهمیت زیادی دارد و مدیریت شهری با هدف روان سازی و دفع پساب باید این امر را در اولویت کاری خود قرار دهد.

عدم رعایت بهداشت و پاکسازی کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی می‌تواند عامل بیماری باشد و در شرایط کنونی که ویروس همه‌گیر کرونا در حال جولان است انتظار می‌رود ضدعفونی و بهداشت سطح شهر قوت بیشتری بگیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید