19:06|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 16 تیر 1399 - 10:28
کد خبر: 14644

آذربایجان‌غربی پیشتاز جدول کرونایی‌های کشور

افزایش آمار مبتلایان و فوتی های کووید 19 در آذربایجان غربی این استان را پیشتاز جدول کرونایی‌های کشور کرده است.
آذربایجان‌غربی پیشتاز جدول کرونایی‌های کشور

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، ویروس کرونا در آذربایجان غربی همچنان در حال رکوردزنی است و هر روز به آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان اضافه می‌شود.

در حال حاضر 5 شهرستان در آذربایجان‌غربی از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در وضعیت حاد و قرمز قرار دارند و ارومیه و خوی با بیشترین تعداد  فوتی‌های کرونا در وضعیت بحرانی قرار گرفتند.

روز گذشته بازهم استان بیش از 700 مورد بستری مبتلا به سندروم حاد تنفسی در استان تجربه کرد با اینکه مسئولین بارها اقرار کردند که ادامه این وضعیت می‌تواند به بحرانی‌تر شدن اوضاع و شاید برپایی بیمارستان صحرایی ختم شود.

محدودیت‌ها گرچه اعلام شده ولی گوش کسی به رعایت محدودیت‌ها بدهکار نیست و هیچ کس خود را در برابر جامعه مسئول نمی داند که اگر بی‌تفاوتی‌های اجتماعی نبود شاید اوضاع این روزهای استان انقدر بحرانی نمی شد که صدر جدول کرونایی های کشور به آذربایجان غربی اختصاص یابد.

کرونا بلایی است که چه بخواهیم و یا نخواهیم به این زودی ها تمام نشدنی نیست و باید به سبک زندگی در کنار این ویروس عادت کنیم اما برای در امان ماندن از ابتلا به آن هم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از همیشه جدی بگیریم.

کارشناسان جهانی اعلام کردند که دنیای پس از کرونا هیچ شباهتی به دنیای قبل از شیوع این ویروس نخواهد داشت و از این رو شاید باید از امروز به فکر باشیم تا خودمان را برای زندگی برای روزهای پساکرونا با ویژگی های خاص خود آماده کنیم.

گرچه بارها با روش‌های از آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و حتی سلامت روانی شیوع این ویروس گفته شده ها و کمتر کسی به آن توجه جدی کردند اما تنها راه رهایی جامعه از دام این ویروس شوم همیاری در رعایت پروتکل های بهداشتی است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید