09:51|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 16 تیر 1399 - 09:33
کد خبر: 14643
مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

مراجعه 16 هزار انواع وسیله نقلیه به مراکز معاینه فنی در استان

در سه ماه نخست سال‌ جاری بیش از 16 هزار، انواع وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی و مکانیزه آذربایجان‌غربی مراجعه کردند .
مراجعه 16 هزار انواع وسیله نقلیه به مراکز معاینه فنی در استان

ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد، جهت نظارت بر ایمنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین بیش از 16 هزار دستگاه انواع وسائط نقلیه سنگین شامل کشنده، کامیون، بارگیر، کامیونت، اتوبوس و مینی‌بوس به مراکز معاینه فنی و مکانیزه استان مراجعه کرده و مورد ارزیابی فنی و ایمنی قرار گرفتند.  

وی گفت: از این تعداد انواع وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی، یک‎‌هزار 890 خودرو از معاینه فنی رد شده و 14 هزارو 616 خودرو نیز برگه قبولی دریافت کردند.

شکری در مورد آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی و مکانیزه در سه ماهه نخست سال جاری افزود: انواع کامیون به تعداد  574، انواع کشنده به تعداد 426 و انواع بارگیر به تعداد 157 به ترتیب جزو بیشترین آیتم‌های وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان بودند و 45 دستگاه اتوبوس و 53 دستگاه کامیونت و 113 دستگاه مینی‌بوس نیز از دیگر وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای را شامل می‌شوند که به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند.

این مسئول عنوان کرد: عمل نکردن صحیح سیستم ترمز بیشترین علت ردی معاینه فنی در کامیون‌ها و کشنده‌ها بوده و آلاینده‌ها در کشنده‌ها  و نور چراغ‌ها  از دلایل دیگر عدم قبولی این وسایل نقلیه در معاینات فنی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در پایان از صاحبان شرکت‌های حمل‌ونقل کالا، مسافر و رانندگان وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین خواست با جدیت تمام مسایل فنی و ایمنی را رعایت کنند و با کارشناسان فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید