13:26|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 15 تیر 1399 - 13:14
کد خبر: 14640
باریش گزارش می‌دهد:

جهش به سمت تولید با رفع موانع

سال جهش تولید فرصت مناسبی را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در آذربایجان‌غربی فراهم کرده است اما زمانی حال واحدهای صنتعی خوب می‌شود که مسئولان توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند و آن را به فراموشی نسپارند.
جهش به سمت تولید با رفع موانع

به گزارش سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، آذربایجان‌غربی شرایط بسیار مناسبی برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی دارد و موقعیت‌های جذب سرمایه‌گذار در این استان مهیا است.

در چند سال اخیر مشکلات اقتصادی، بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان را به تعطیلی کشاند و افراد زیادی بر این اثر کار خود را از دست داده و بیکار شدند.

سال جاری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده و فرصت مناسبی را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در استان فراهم کرده است اما زمانی حال واحدهای صنتعی خوب می‌شود که مسئولان توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند و آن را به فراموشی نسپارند.

عملکرد بانک‌ها درحمایت از تولید قابل قبول نیست
محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم توجه همه بخش‌ها به موضوع تولید و اشتغال و اهتمام به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید در سال جاری گفت: عملکرد بانک‌های استان در حمایت از تولید و اشتغال قابل قبول نیست.

شهریاری افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بانک‌های استان آذربایجان‌غربی در سال گذشته در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید و اشتغال عملکرد قابل قبولی نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط امروز تولید و شیوع بیماری کرونا لزوم ایفای نقش حمایتی جدی تر توسط سیستم بانکی را بسیار با اهمیت می‌کند، اضافه کرد: از بانک‌هایی که همراه توسعه استان هستند، قدردانی می‌کنیم اما با بانک‌هایی که به بهانه‌های مختلف مانع تداوم روند توسعه استان عمل کنند، برخورد خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای فعال سازی نقش بانک‌ها در جهش تولید و پرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا نشست‌های هماهنگی توسط دولت و بخش خصوصی برگزار می‌شود.
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به بازگشت واحدهای راکد استان به مدار تولید گفت: تحقق این امر نشان‌دهنده توجه به موضوع تولید ملی است.

شتاب گرفتن احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
محمدفاروق گرمیانی، رئیس خانه صنعت آذربایجان‌غربی گفت: احیای واحدهای راکد و نیمه‌فعال صنعتی در این استان شتاب خوبی گرفته و اعطای تسهیلات بانکی و حمایت بخش دولتی از صاحبان این واحدها جریان دارد.

وی افزود: یک‌هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این تعداد، ۹۴۷ واحد به میزان حدود ۶۰ درصد فعال است و بقیه نیمه‌فعال، راکد یا در دست ساخت است.

جلوگیری از تعطیلی ۲۶ واحد تولیدی در آذربایجان‌غربی
علی اکبر گروسی، رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی نیز در این زمینه گفت: در زمینه حمایت از تولید داخلی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان طی یک‌سال گذشته به مشکلات ۲۶ واحد تولیدی رسیدگی کرده و از تعطیلی آن‌ها جلوگیری شده است.

وی افزود: در این خصوص ۲ هزار و ۶۰۰ کارگر از بیکار شدن در آذربایجان غربی نجات یافته‌اند.

وی عنوان کرد: بانک‌ها و موسسات مالی به هیچ وجه در فکر تعطیلی واحدهای تولیدی و فروش وثیقه‌ها و واگذاری واحدهای تولیدی در این استان نباشند چرا که این واحدها در زیر چتر حمایتی قوه قضاییه هستند و موسسات مالی و بانک‌ها مطالبات خود را از درآمد این واحدهای تولیدی وصول کنند.   

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی موفق نه تنها باید با قدرت و همت بالا به کار خود ادامه دهند بلکه باید در فکر جهش تولید هم باشند چرا که اتفاق افتادن جهش تولید به معنی شکوفایی اقتصاد داخلی و اتکاء به تولید داخل و راهکاری مهم و اساسی در رفع وابستگی به اقتصاد بیرونی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه غرب است.

مدیرکل دادگستری آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: دستگاه قضایی در استان حمایت قاطع خود را از واحدهای تولیدی اعلام می‌کند و برای رفع هر گونه مشکل نارسایی در همه واحدهای تولیدی آماده است.

در صورت رفع موانع تولید و حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی فرصت مناسبی برای اشتغال زایی در استان فراهم شده و زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی ارتقاء می‎یابد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید