01:16|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 15 تیر 1399 - 09:14
کد خبر: 14634
یادداشت:

سایه شوم کرونا بر فراغت کودکان و نوجوانان

شیوع ویروس کرونا امسال حال و هوای تابستان را متفاوت کرد و اوقاغت فراغت کودکان و نوجوانان را بامحدودیت‌هایی رو به رو ساخت.
سایه شوم کرونا بر فراغت کودکان و نوجوانان

سرویس اجتماعی باریش‎نیوز، آغاز فصل تابستان برای کودکان و نوجوانان به جهت اینکه بعد از گذراندن یک سال تحصیلی، فرصتی برای تفریح و مسافرت پیدا می‌کنند بسیار لذت‌بخش است.

همه ساله با اتمام امتحانات پایان سال، کلاس‌های ورزشی، تفریحی و آموزشی نیز برای پرکردن اوقاغت فراغت کودکان و نوجوانان فعالیت خود را آغاز می‌کنند اما امسال تابستان حال و هوای دیگری دارد.

در حال حاضر شیوع ویروس شوم کرونا سبب شده تا مراکز آموزشی و همچنین باشگاه‌های ورزشی فعالیت خود را تعطیل کنند.
امسال نه تنها کودکان و نوجوانان دوران تحصیلی را طبق روال عادی خود سپری نکردند، بلکه برای پرکردن اوقاغت فراغت خود در فصل تابستان نیز با محدودیت‌هایی رو به رو هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی عنوان کرده است که تعداد پایگاه‌های اوقاغت فراغت دانش آموزان امسال افزایش 2 برابری یافته و 80 هزار دانش آموز استان تحت پوشش برنامه‌ها اوقاغت فراغت قرار می‌گیرند..

این مسئول عقیده دارد اوقات فراغتی که درست به آن پرداخته شود موجب می‌شود نشاط و آموزش‌های تربیتی و فرهنگی شاد در دانش آموزان نهادینه شود.

اغلب خانواده‌ها در شرایط کنونی از حضور فرزندان خود در تجمعات و مکان‌های عمومی ابراز نگرانی می‌کنند و برخی دیگر نیز اهمیتی به این موضوع ندارند.
به نظر می‌رسد متولیان امر، برنامه‌های اوقاغت فراغت را باید به گونه‌ای برگزار کنند که هیچ تهدیدی سلامت کودکان و نوجوانان را تهدید نکند و از سوی دیگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و توجه به فاصله گذاری اجتماعی به شدت باید مورد توجه قرار گیرد.

آذربایجان‌غربی همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و به نظر می‌رسد اجرای برنامه‌های اوقاغت فراغت دانش آموزان در صورت خارج شدن از وضعیت قرمز و با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار شود اما تشدید شیوع کرونا در استان کمی این امر را دور از انتظار تلقی می‌کند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید