06:03|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 12 تیر 1399 - 10:55
کد خبر: 14620
باریش گزارش می‌دهد:

گلایه‌ها از نبود تاکسی در برخی مسیرهای ارومیه

نبود تاکسی در برخی از مسیرهای شهری ارومیه گلایه و انتقادهای بسیاری از سوی مردم را در پی داشته است.
گلایه‌ها از نبود تاکسی در برخی مسیرهای ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از ارکان مهم توسعه شهری، برخورداری از حمل و نقل گسترده عمومی است که استفاده از خودروهای شخصی را برای جلوگیری از ایجاد ترافیک و بسیاری از دردسرهای دیگر کاهش می‌دهد.

با اینکه بیش از 5 هزار تاکسی در سطح شهر ارومیه جابجایی مسافران را انجام می‌دهند اما کمبود و یا نبود تاکسی در مسیرهای که از مرکز اصلی شهر دور هستند همیشه مورد انتقاد و گلایه مردم در شهر ارومیه بوده است.

از کمبود تاکسی تا دعواهای شهروندی
یکی از مخاطبان باریش با نام کاربری علی در پیامی نوشته است؛ لطفا از مسئولین در خصوص نبود تاکسی کافی در مسیر سعدی و رودکی پیگیری کنید و هر شب شاهد دعوا سر سوار شدن به تاکسی توسط مردم نباشیم.

این شهروند ارومیه خاطرنشان کرده است: هر شب از ساعت 19تا 22 تعداد زیادی منتظر تاکسی می‌مانند در حالی که تاکسی‌ها تا ساعت دوازده شب موظف به ارائه خدمات به مردم هستند.

این مخاطب نوشته است، کمبود تاکسی فرصت را برای سودجویی برخی از شخصی سوارها فراهم می‌کند تا با منفعت‌طلبی قیمت‌های گزافی برای جابجایی مسافر از مردم مطالبه کنند و مردم نیز به ناچار برای اینکه بیشتر معطل نشوند مجبور به استفاده از خودروی مسافربرهای شخصی می‌شوند.

نبود تاکسی در ساعت‌های پایانی شب در مسیرهای دور از مرکز شهر
شهروند دیگری در رابطه با مشکل کمبود تاکسیب در مسیرهای دور از مرکز شهر گفته است: در مورد ایستگاه تاکسی شهرچایی ارومیه خط شهر چایی به سعدی و پرواز باید گفت تمامی تاکسی‌ها کرایه رو بیشتر از نرخ تعیین شده دریافت می کنند و در ساعت‌های عضر و غروب آفتاب از ساعت ۸  شب تاکسی پیدا در این مسیر پیدا نمی‌شود.

وی ادامه داد: در این مسیر مسافران زیادی ساعت‌ها در انتظار آمدن تاکسی معطل می‌مانند و در مقابل یک عده سودجو با عنوان مسافربرهای شخصی مسیر 1500تومان را با قیمت  3هزارتومان مسافر سوار می‌کنند و یا اینکه به صورت دربستی حاضر به جابه جایی مردم در طی مسیر می‌شوند.

این شهروند معتقد است وضعیت فعالیت تاکسی‌ها در ارومیه در ساعت‌های پایانی شب مطابق با استاندارد سایر کلانشهرها نیست در حالی که در تمامی کلانشهرها تا ساعت ۱۲ شب تاکسی ها موظف به ارائه خدمات هستند.

عدم ارائه خدمات از سوی تاکسی‌ها به بهانه دوربودن مسیر
مرضیه از دیگر مخاطبان باریش نیوز در پیامی نوشته است، در برخی از مسیرهای شهری مانند شهرک اندیشه تاکسی‌ها به بهانه اینکه مسیر دور و یا خارج از شهر است، مسافر سوار نمی‌کنند و این مشکل به خصوص در اواسط روز و یا ساعت‌های پایانی شب بیشتر از دیگر مواقع است.

این شهروند با بیان اینکه اگر تاکسی های اینترنتی در این مسیرها به مردم سرویس ندهند بسیاری از مردم که در محدوده های دور از هسته اصلی شهر ساکن هستند در مورد تردد دچار مشکلات جدی می شوند، خاطرنشان کرد: افرادی که گوشی هوشمند ندارند و یا اینکه سواد کافی برای استفاده از برنامه‌های اینترنتی ندارند مانند سالمندان در مسیرهای دور از مرکز شهر یا باید از مسافربرهای شخصی با قیمت‌های سلیقه‌ای استفاده کنند و یا اینکه ساعت‌ها برای دریافت خدمات از تاکسی‌ها مطعل بمانند.

لزوم توزیع عادلانه حمل و نقل عمومی برای ارائه خدمات به مردم
کمبود و با نبود تاکسی در برخی از مسیرهای شهر ارومیه در حالی محل گلایه و شکایت عمومی مردم شده است که در مسیرهای منتهی به مرکز شهر تعداد تاکسی بیشتر از نیاز مسافران است و برخی از رانندگان برای سوارکردن مسافر باید در نوبت باشند.

به نظر می‌رسد با فعالیت تعداد بیش از 5 هزار تاکسی در ارومیه موضوعی که باید برای حل این مشکل مورد توجه قرار گیرد توزیع برابر و عادلانه ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر برای استفاده در تمامی مسیرها و همچنین نظارت بر فعالیت مستمر تاکسی‌ها برای ارائه خدمات به مردم است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

طرفدار سایت
1399/04/14 - 12:27

لطفا مسیر برگشت از پل قویون به سمت مدرس رو بررسی کنید خیلی سخت تاکسی در مسیر برگشت تردد میکنه

مرتضی راننده تاکسی
1399/04/13 - 23:35

برگشتش که خالی برمیگردیم پای چه کسی بنویسیم؟

خ
1399/04/13 - 22:32

خدمات برای تاکسی ،؟ انتظار؟اسنپ؟ گرونی قیمت انواع خودرو و قیمت های قطعات یدکی

نیلوفر
1399/04/13 - 11:02

سلام ازمسیر مدرس به سمت فلکه حکیم نظامی،پمپاژ وخ کوهنورد بدلیل نبود تاکسی ماشینهای شخصی مسافرکشی میکنن با کرایه هایی که خودشون وضع کردن 1500یا2000 کرایه میگیرن ممنون میشیم اگر مسئولین رسیدگی بکنند

وانیک
1399/04/13 - 01:40

نبود مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی مثل تهران باشه خیلی خوب میشه