05:45|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 تیر 1399 - 10:26
کد خبر: 14612
یادداشت:

بازی با جان مردم، به چه قیمت!

برگزاری مراسم جشن و عروسی در ایام کرونایی می‌تواند فاجعه بزرگی به بار بیاورد که متاسفانه خانواده‌ها هیچ توجهی به این موضوع ندارند.
بازی با جان مردم، به چه قیمت!

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، با گسترش شیوع بیماری کرونا، زنگ هشدار در بسیاری از استان‌های کشور به صدا در آمده و آذربایجان‌غربی نیز از این قاعده مستثنی نیست و همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

در روزهای ابتدایی شیوع این ویروس منحوس، برپایی بسیاری از جشن و عروسی‌ها کنسل شد و زوج‌های جوان تصمیم گرفتند تا برگزاری جشن عروسی خود را چند ماهی به تعویق بیندازند اما متاسفانه برخی از این مراسم‌های عقب افتاده در حال حاضر بدون هیچ ترسی از ابتلا شدن به کرونا برگزار می‌شود.

سهل انگاری مردم و عدم رعایت بهداشت فردی و حضور در تجمعات، شیوع کرونا را در اکثر مناطق کشور اعم از آذربایجان‌غربی به صورت قابل توجهی افزایش داده است و برگزاری جشن، عروسی و دورهمی‌های خانوادگی در این شرایط می‌تواند فاجعه بزرگی به بار بیاورد.

با توجه به اینکه ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا برگزاری هرگونه جشن عروسی در باغات را ممنوع اعلام کرده اما اغلب مردم هشدارها رو جدی نمی‌گیرند و این مراسم‌ها را به شکل مخفیانه در باغات و منازل خود برگزار می‌کنند.

از دلایل مهم افزایش شیوع کرونا، حضور در تجمعات و مراسمات این‌چینی است، با این حال برخی از مردم به چه قیمتی ترجیح می‌دهند با جان مردم بازی کنند؟!

بارها و بارها گفته شده که کرونا با کسی شوخی ندارد و می‌تواند دامن همه افراد جامعه را بگیرد از این رو انتظار می‌رود مردم خود تفکر کرده و از برگزاری هر گونه دورهمی،مراسم ترحیم وعروسی خوداری کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ناهید
1399/04/13 - 09:26

نطرم اینه حداقل تالارها باز گشایی بشن و با رعایت پروتکل‌ها این مراسم رسما برگزار بشه مردم لجباز ما مخصوصا هم استانی های ما مخفیانه و تو خونه های کوچیک اقدام به برگزاری مراسم میکنن و بیشتر آمار مبتلایان رو بالاتر میبرن