12:09|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 09 تیر 1399 - 10:46
کد خبر: 14596
یادداشت:

کیسه‌ گشاد کلاهبرداران مجازی برای جیب مردم

مجرمان اینترنتی به هر بهانه‌ای که شده از فرصت‌های پیش آمده استفاده کرده و برای جیب مردم کیسه می‌دوزند.
کیسه گشاد کلاهبرداران مجازی برای جیب مردم

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، جرائم اینترنتی روز به روز در حال گسترش است و کلاهبرداران از هر فرصتی برای سودجویی استفاده کرده و برای جیب خود کیسه می‌دوزند. 

فضای اینترنتی قابلیت انجام بیشترین جرائم را دارد و این امر باعث شده تا مراجع قانونی تدابیر بیشتری برای جلوگیری از این کلاهبرداری‌ها انجام دهند.

از سوی دیگر این روزها ورود فضای مجازی به زندگی اغلب مردم نیز این امکان را برای سودجویان فراهم کرده تا از این طریق با شگردهای گوناگون اقدام به کلاهبرداری کنند.

روز گذشته فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از دستگیری کلاهبردار میلیاردی خبر داد و گفت کلاهبردار دستگیر شده با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی کد فعال‌سازی ورود به سامانه بانک‌داری الکترونيک بانک ملی (بام) آنها را دريافت و پس از ورود به سامانه مذکور اقدام به برداشت وجه از حساب بانکی قربانيان می‌کرد. 

 مقامات قضایی استان از مردم درخواست کردند به هيچ وجه به تماس‌های تلفنی يا ارسال پيامک مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی ترتيب اثر داده نشود، هيچ‌گاه کدهای فعال سازی واصله از طريق پيامک را در اختيار ديگران ندهند، همچنین جهت اطلاع و اطمينان از برنده شدن به سازمان مربوطه مراجعه حضوری صورت گيرد و شهروندان به اين نکته توجه نمايند اعتماد بی‌جا در فضای مجازی باعث ايجاد ضررهای مادی و معنوی می‌شود.

مجرمان فضای مجازی و اینترنتی با هر ترفندی اقدام به سودجویی می‌نمایند و سرانجام در دام پلیس گرفتار می‌شوند اما باید توجه داشت که برای امنیت بیشتر مردم، انتظار می‌رود بستر مناسبی برای امنیت بیشتر در فضای مجازی و اینترنت فراهم شود تا کاربران نیز بتوانند با خیال آسوده از این امکانات بهره‌مند شوند.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید