09:46|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 تیر 1399 - 09:55
کد خبر: 14586
یادداشت:

بازی با مرگ در بوستان‌های ارومیه

حضور مردم در پارک‌ها در روزهایی که ویروس کرونا افراد زیادی را گرفتار کرده است هم‌چنان ادامه دارد و نبود نظارت کافی مسئولین به این اوضاع دامن می‌زند.
بازی با مرگ در بوستان‌های ارومیه

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، پارک‌ها یکی از مکان‌هایی به شمار می‌رود که متاسفانه علیرغم اینکه بارها هشدارهای لازم برای عدم حضور مردم در این اماکن داده شده است اما عملا تاثیر چشمگیری ندارد.

با گسترش بی رویه بیماری در بین مردم ارومیه چند روز گذشته قوانین جدیدی در خصوص پارک‌ها و بوستان‌ها مصوب شد اما به‌نظر می‌رسد تمام این موارد در حد یک شوی رسانه‌ای باقی ‌ماند که نظارت کافی و سختگیرانه جهت اجرای آن وجود ندارد.

از طرفی بی‌توجهی مردم به وضعیت اسفناک افزایش آمار مبتلایان  به کرونا یکی از عمده ترین دلایلی به شمار می‌رود که موجب شده است بازی با مرگ را در بوستان‌‌های ارومیه را به رعایت قوانین مصوب ترجیح دهند و بی پروا از عواقب آن جان خود را به خطر بیاندازند.

این بی‌توجهی‌ها و نبود نظارت پایان خوشی ندارد و در صورت ادامه آن باید منتظر اتفاقات تلخی در روزهای پیشرو باشیم که به تبع آن کسی از گزند این بیماری در امان نخواهد بود و آمار بسیار بالای مبتلایان حکایت از انفجار کرونا در این شهر را دارد که اگر مردم رعایت نکنند امیدی به قطع زنجیره این ویروس منحوس نیست.

اکنون شاهد هشدارهای بسیار زیادی از سوی کادر درمانی در خصوص کووید 19 هستیم که بارها تاکید شده است سن گرفتار شدگان به این ویروس کاهش پیدا کرده است اما با این وجود جوانان اغلب بدون رعایت هیچگونه موارد بهداشتی در پارک‌ها و بوستان‌ها تجمع می‌کنند و این آغاز فاجعه ای دوباره  در ارومیه است که میطلبد خانواده‌ها نیز توجه و دقت کافی بر روی فرزندان خود را داشته باشد.

 باید بپذیریم که کرونا با کسی شوخی ندارد و نادیده گرفتن آن یعنی مرگ عزیزانمان فقط در عرض چند روز و این یکی از تلخ ترین اتفاقات زندگی بشر است که  به سادگی زیر سایه سهل انگاری رقم زده می‌شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید