19:43|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 07 تیر 1399 - 11:52
کد خبر: 14580

بحران کرونا و کارناوال‌های مرگ در ارومیه

برگزاری مراسم عروسی و عزا در روزهایی که هنوز سیطره کرونا تمام نشده هر روز بر شدت شیوع این بیماری در ارومیه می‌افزاید.
بحران کرونا و کارناوال‌های مرگ در ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، برگزاری دورهمی‌های فامیلی به بهانه عروسی و یا عزا یکی از معضلاتی است که شدت شیوع ویروس را در ماه‌های اخیر در ارومیه و شهرهای مختلف آذربایجان غربی بحرانی کرده است.

با ابتلای روزانه بیش از 800 نفر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا و هشدارهای جدی که از رسانه‌های مختلف درباره وضعیت فوق قرمز این استان نسبت به بیماری داده می‌شود اما بازهم انگار کسی قرار نیست گوشش بدهکار این حرفها باشد چراکه هنوز سر و صدای بزم عروسی هر شب از محلات مختلف شهر به گوش می رسد.

برپایی هر گونه تجمع در قالب دورهمی های خانوادگی برای عروسی و یا مجلس ترحیم که باشد در این روزها می تواند به قیمت از دست رفتن جان دیگران تمام شود از این رو باید علاج واقعه قبل از وقوع کرد و حداقل تا زمان کنترل و مهار این بیماری برای سلامتی خودمان هم شده از حضور در دورهمی های این چنین خودداری کنیم.

مهار کرونا که این روزها سلطه جهانی پیدا کرده است با ابزارهایی مانند مسئولیت پذیری اجتماعی ممکن می شود و بدون پذیرش مسئولیت اجتماعی در قبال سلامتی جامعه تصور از این رفتن این ویروس آنهم به این زودی ها دور از ذهن خواهد بود.

جای تامل بسیار است که برخی از مردم بدون توجه به شرایط موجود با برگزاری مراسم های عروسی حتی در منازل شخصی و باغات اطراف شهر اقدام به راه اندازی کارناوال های بدرقه خودروی عروس در سطح شهر می‌کنند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید