15:39|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 02 تیر 1399 - 09:18
کد خبر: 14543

آذربایجان‌غربی از مرز روزانه 700 کرونایی گذشت

برخی از محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا در حالی دوباره از سرگرفته شد که تعداد مبتلایان روزانه در آذربایجان غربی مرز 700 نفر را گذرانده است.
آذربایجان‌غربی از مرز روزانه 700 کرونایی گذشت

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، آذربایجان غربی در حالی موقعیت بحرانی خود را نسبت به شیوع بیماری کرونا سپری می کند که تعداد مبتلایان به این بیماری در تاریخ آخرین روز خردادماه مرز 700 نفر را نیز رد کرد.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی علیرغم تمامی هشدارهایی که داده شد و از سوی مردم رعایت نشد، مسئولین را وادار با بازگرداندن دوباره برخی از محدودیتها کرده است.

ضروری شدن استفاده از ماسک در ادارات و امکان عمومی و تعطیلی پارک ها و فضاهای تفریحی از جمله محدودیت‌هایی است که اوج گیری مجدد کرونا برای مردم در این استان به ارمغان آورده است.

از آنجایی که تعطیلی کسب و کارها می تواند خسارت های جبران ناپذیری به اقتصاد و معیشت مردم وارد کند و از سوی دیگر به گفته متخصصان داخلی و خارجی کرونا تا پیدا شدن درمان قطعی مهمان مردم می ماند، از این رو بهترین راه برای گذر از این بحران با کمترین خسارت و ضرر اقتصادی، روانی و اجتماعی رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش حداکثری حضور مردم در تجمعات غیر ضروری است.

بدون همبستگی و همیاری مردم و مسئولین در رعایت پروتکل های بهداشتی بدون شک جنگ نابرابر با کرونا به نفع این ویروس شوم تمام می شود و کنترل و مهار آن به این زودی ها محقق نمی شود.

در شرایطی که کرونا همه زندگی مردم را تحت سلطه خود گرفته است، تک تک افراد جامعه در کنار این مسئول جان خود و خانواده شان هستند مسئولین سلامتی جان دیگران نیز هستند چرا که قدرت شیوع و همه گیری این ویروس به گفته کارشناسان بهداشت بیشتر از آن چیزی است که مردم بخواهند بی خیال دیگران شوند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

اسدالله محمدی
1399/04/03 - 11:29

تجمعات غیر ضرور واماکن تفریحی وپارکها حتما بایستی تعطیل شود همسایه من قلیان فروشی داره وباز هست نظارت حضوری بازرسان بهداشتی ضروری است معمولاً جوان‌ترها رعایت نمی‌کنند حضور پلیس هم کمک کننده است

سلیمانی
1399/04/02 - 17:39

اعلام های گذشته با ضریب موفقیت بالاوسرپایی مداوای باعث شدت ابتلا در این استان شده است خواهشن آمار درست اعلام شود