18:12|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 01 تیر 1399 - 10:40
کد خبر: 14536
یادداشت:

تنها ماسک کافی نیست!

استفاده از ماسک‌های تنفسی به تنهایی نمی‌تواند از فرد در برابر ویروس کرونا محافظت کند و نیاز است تا همه مردم به سایر اقدامات و موارد بهداشتی نیز به شدت توجه داشته و آن را رعایت کنند.
تنها ماسک کافی نیست!

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، استفاده درست و اصولی از ماسک‌های تنفسی نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد.

 با گسترش ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی مصرف اقلام بهداشتی از جمله ماسک به شکل بی‌شماری افزایش یافت و باعث شد این کالای بهداشتی در سطح شهر به سختی یافت شود اما با افزایش تولید ماسک‌های ایزوله در کارخانه‌ها و تولیدی‌های معتبر، در حال حاضر روند توزیع آن در سطح داروخانه‌ها بهبود پیدا کرده و مردم به راحتی می‌توانند این کالای بهداشتی را تهیه و از آن استفاده کنند.

چندی پیش استاندار آذربایجان‌غربی اعلام کرد استفاده از ماسک در اماکن اداری و تجاری الزامی است.

محمدمهدی شهریاری با اشاره به گسترش شمار مبتلایان به کوید 19 در استان اظهار کرد: استفاده از ماسک برای دریافت خدمات در مجتمع‌های تجاری، مراکز بیمارستانی، داروخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان الزامی است.

استفاده از ماسک یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا است با این حال باید توجه داشت افرادی که از ماسک تنفسی استفاده می‌کنند نباید این تصور را داشته باشند که هرگز در معرض ابتلا به کرونا قرار ندارند.

از این رو در هنگام استفاده از ماسک بهداشتی نیز باید تمامی گزینه‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت شود تا فرد به مشکلاتی همچون مشکلات تنفسی و ریوی مبتلا نشود.

شواهد نشان می‌دهد بسیاری از افرادی که در مکان‌های عمومی تردد می‌کنند ناقل بیماری کرونا هستند از این رو این امکان وجود دارد که افراد آلوده به کرونا می‌توانند بدون اینکه متوجه شوند ویروس را قبل از بروز از طریق قطرات عفونی و یا لمس سطح آلوده به ویروس به فرد دیگری منتقل کنند. 

گفتنی است استفاده از ماسک به تنهایی نمی‌تواند از فرد در برابر ویروس کرونا محافظت کند و نیاز است تا همه مردم به سایر اقدامات و موارد بهداشتی نیز به شدت توجه داشته باشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید