00:36|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1399 - 11:28
کد خبر: 14529

پیچ در پیچ هفت‌خوان دریافت وام ازدواج

دریافت وام ازدواج این روزها برای خانواده‌هایی که جوان دم‌بخت دارند آنقدر پیچ در پیچ شده که باید برای رسیدن به آن هفت خوان رستم را هم بگذرانند.
پیچ در پیچ هفت‌خوان دریافت وام ازدواج

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تسهیلات ازدواج کمک هزینه‌ای است که برای تسهیل ازدواج جوانان از سوی دولت در دهه‌های اخیر پیش‌بینی شده اما فرایند تکمیل کارهای اداری و دریافت این وام برای جوانان و خانواده‌ها هر روز سخت از روز گذشته می‌شود.

جوانانی که متقاضی استفاده از تسهیلات ازدواج برای پوشش هزینه‌های مراسم خود هستند اگر موفق به تکمیل مدارک و پیدا کردن ضامن‌های معتبر شوند باید ماه ها در صف انتظار بانکها بمانند تا شاید بخت و اقبالشان بلند باشد و بتوانند تسهیلات ازدواج را دریافت کنند.

اما  این روزها دست به دست شدن خبر یک تصمیم در رسانه های مجازی در رابطه با تسهیلات ازدواج واکنش‌های متفاوتی از سوی کارشناسان و مردم به دنبال داشته است، در این تصمیم ذکر شده که تسهیلات ازدواج 100 میلیون تومانی به زوج‌هایی تعلق گیرد که دربازه سنی بین 18 تا 40 سال قرار دارند.

مشکلات اقتصادی و کمبود فرصت‌های شغلی برای ازدواج و بسیاری از عوامل دیگر به خودی خود فرایند تشکیل خانواده را در شرایط کنونی برای جوانان سخت کرده و به نظر می رسد اضافه شدن شرط سن برای دریافت تسهیلات ازدواج نه تنها نمی‌تواند گره کور تاخیر جوانان در تشکیل خانواده را باز کند بلکه نسل امروز را نسبت به آینده مبهم اقتصادی و اجتماعی‌اش بدبین تر می‌کند.

آذربایجان غربی براساس آخرین سرشماری در حال حاضر بیش از 3 میلیون نفر جمعیت دارد که بخش مهمی از این تعداد را رده سنی جوان تشکیل می‌دهد و به نظر می رسد حال اگر شرایط دریافت تسهیلات برای شروع یک زندگی متوسط برای جوانان هر روز سخت تر می‌شود، حداقل مسئولین استانی با فراهم کردن شرایط اشتغال جوانان در فرصت‌های شغلی البته با در نظر داشتن برخورداری از امنیت شغلی و تامین آینده گوشه چشمی هم به نسل جوان این استان داشته باشند چراکه سرمایه‌های اصلی هر جامعه‌ای نیروی کار فعال و جوان است و عدم توجه به این سرمایه بدون شک ثمره‌ای جز حسرت و خسران برای سالهای آینده نخواهد داشت تا شاید قبل از رسیدن به مرز چهل سالگی و کوتاه شدن دستشان از دریافت تسهیلات ازدواج بتوانند تشکیل خانواده داده و ازدواج کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید