17:21|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1399 - 11:17
کد خبر: 14528
یادداشت:

کمین کرونا در اماکن تفریحی

اماکن تفریحی مانند تفرجگاه بند، باغ‌های توت، دره شهدا و سایر امکان تفریحی در شهر ارومیه در فصل تابستان همواره مورد توجه گردشگران و مسافران است، اما امسال شیوع کرونا استفاده از طبیعت این امکان را با شرایط خاصی همراه کرده که باید مورد توجه عمومی قرار گیرد.
کمین کرونا در اماکن تفریحی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، اماکن تفریحی ارومیه در فصل بهار و تابستان همه ساله مورد استقبال تعدادی زیادی از شهروندان  بوده و امسال هم با وجود شیوع ویروس کرونا متاسفانه تعدادی از مردم در این اماکن مشغول خوش گذرانی و تفریح هستند و گویا آمار بالای کرونا چندان تاثیری در جلوگیری از حضور مردم در این اماکن ندارد که این مسئله نگران کننده است.

تفرجگاه بند یکی از اماکن های تفریحی و پرترد شهر به حساب می آید که آخر هفته‌های شلوغی دارد، در شرایطی که هنوز استان و شهرمان در وضعیت قرمز قرار داره  تعدادی از مردم که ویروس کووید 19 را جدی نگرفتند در این اماکن درحال تجمع و خوش گذانی هستند.

با فرارسیدن فصل تابستان و برداشت توت از درختان، باغ توت‌های ارومیه این روزها پذیرای علاقمندان به توت و باغگردی است ولی امسال با وجود شیوع بیماری کووید 19 توجه بیشتری باید به رعایت پروتکل های بهداشتی در این اماکن شود.

بعضی از همشهریان با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی اقدام به جمع آوری توت از روی زمین می کنند که کار بسیار خطرناک و پریسک است.

آمار بالای مبتلایان بیمارستان‌ها را به حالت آماده باش درآورده و در صورتی که این روند بی‌خیالی مردم و کاستی در نظارت‌ها ادامه داشته باشد در روزهای آینده مشکلات زیادی دامن گیر این شهر می شود که باید هوشیارانه و با جدیت از ادامه این روند جلوگیری کرد.

آذربایجان‌غربی و به ویژه ارومیه روزهای بحرانی خود را سپری می‌کند و هشدارهای بیشتری از سوی مسئولان کشوری و استانی جهت رعایت موارد بهداشتی اعلام می‌شود ولی اگر مردم این هشدارها و بیماری کرونا را جدی نگیرند از آسیب این بیماری در امان نخواهند بود.

بنابراین باید برای جلوگیری از شیوع بیش از حد بیماری کرونا، با رعایت پروتکل های بهداشتی از حضور در اماکن عمومی و تجمعات ضروری پرهیز کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید