22:58|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1399 - 10:29
کد خبر: 14527
یادداشت:

آذربایجان‌غربی در وضعیت خاص بحرانی قرار دارد

گسترش مبتلایان به کرونا درآذربایجان غربی در طول چند روز اخیر هشدارهای پیاپی از سوی مسئولین کشوری را در پی داشته است.
آذربایجان‌غربی در وضعیت خاص بحرانی قرار دارد

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، لاری سخنگوی وزارت بهداشت، روز گذشته اعلام کرد آذربایجان‌غربی در وضعیت خاص بحرانی قرار دارد، که روند ابتلایان با این وضعیت نگران کننده است.

در روزهای اخیر با شدت گرفتن کرونا به‌نظر می‌رسد مردم توجهی به گسترش این بیماری ندارند و همانطور که آشکار است به را حتی در مراسمات عروسی ، عزا و مراکز خرید و تفرجگاه‌ها بدون هیچ تمهیداتی حضور دارند و اگر هشدارها را جدی نگیرند دیر یا زود عده بسیار زیادی در دام این ویروس منحوس می‌افتد.

در حال حاضر طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی روزانه بیش از 600 نفر بیمار مشکوک به کرونا و یا مبتلا قطعی به بیمارستان‌ها در استان مرجعه می‌کنند که این آماری اسفناک است و اگر مردم خود مراقبتی نکنند شاید فاجعه‌ای عظیم در آذربایجان‌غربی خواهیم بود.

مسئولین در روزهای گذشته در مقابله با کرونا خسته به نظر می‌رسیدند و عملا خروجی قابل قبولی از آن‌ها در راستای مبارزه با این بیماری دیده نمی‌شد که این مسئله بهانه‌ای شد تا مردم همیشه در صحنه مدتی پیش به طور عجیبی به وضعیت گسترش کویید19 دامن زدند که نتیجه آن وضعیت بحرانی شد که امروز در جامعه شاهد آن هستیم.

اکنون با شیوع بیش از حد این بیماری فرماندار ارومیه قوانین جدیدی اعمال کرد که تشدید نظارت بر اماکن عمومی اعم از پارک‌ها ، مراکز خرید جدی‌تر می‌شود و همچنین تاکید کرد مردم و دهیاری‌ها در صورت مشاهده هرگونه تجمعی در روستاها و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی سریعا به نیروی انتظامی گزارش دهند و استفاده از ماسک در مراکز عمومی الزامی شد.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید