11:12|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1399 - 08:56
کد خبر: 14525
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

ظرفیت روزانه پذیرش گمرک ترکیه محدود است

ظرفیت پذیرش روزانه کشور ترکیه در مرز بازرگان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا محدود است به طوری که روزانه فقط 150 دستگاه کامیون پذیرش می‌شود.
ظرفیت روزانه پذیرش گمرک ترکیه محدود است

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز در پی گلایه یکی از راننده های کامیون مبنی بر انتظار طولانی جهت ترخیص ناوگان حل و نقل باری در پایانه مرزی بازرگان گفت: براساس توافق بین ایران و ترکیه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ظرفیت پذیرش کشور ترکیه روزانه 150 دستگاه است.

وی گفت: به تمام صنوف کشور اطلاع‌رسانی می‌شود تا بدون هماهنگی و در نظر گرفتن شرایط موجود در پایانه مرزی بازرگان نسبت به اعزام ناوگان حمل و نقل اقدام نکنند.

شکری افزود: مدیریت داخلی پایانه‌های مرزی برعهده این اداره کل بوده و خدمات لازم در اختیار ناوگان و راننده مستقر در محدوده این پایانه ها بطور شایسته قرار می گیرد.

شکری در خصوص ناوگانی که بدون اطلاع از وضعیت پایانه اقدام به سفر کرده اند گفت: بایستی سایر ادارات ‌و‌ارگانها مانند شهرداری و گمرک، منطقه آزاد در کنار این اداره کل پای کار آمده ‌تا نسبت به حل مشکل در اسرع وقت اقدام‌ شود .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی تصریح کرد: محدودیت تردد کامیون های ترانزیت در مرز ایران و ترکیه که در ماه های قبل از شیوع کرونا ۴۵۰ دستگاه به صورت روزانه بود، در ماه های اخیر به دلیل شیوع بیماری و برای رعایت پروتکل های بهداشتی به تردد روزانه ۱۵۰ دستگاه محدود شده که راهداری و حمل و نقل استان در کنار سایر ادارات مثل گمرک و نمایندگی امور خارجه پیگیر افزایش تعداد تردد روزانه ترانزیت از مرز ایران به سمت ترکیه است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید