09:22|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1399 - 11:55
کد خبر: 14520
معاون بازرسی سازمان صمت آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

سوء‌استفاده برخی‌ها از شرایط توزیع سهمیه‌ای برنج

برای توزیع عادلانه و جلوگیری از سودجویی‌ها تاکید شده تا به هر فرد تنها یک سهم برنج حواله‌ای داده شود.
سوء‌استفاده برخی‌ها از شرایط توزیع سهمیه‌ای برنج

علیرضا محمودی، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، توزیع برنج سهمیه‌ای در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گرچه با نظارت انجام می‌شود اما برخی‌ها از شرایط و نحوه توزیع کالاهای اساسی در این مواقع سوء‌استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکید شده برای نظارت بهتر و توزیع عادلانه فروشگاه‌های متولی توزیع برنج سهمیه‌ای برای هر فرد یک سهمیه ارائه دهند، تصریح کرد: شرایط توزیع به گونه‌ای است که نظارت برای جلوگیری از سوء استفاده برخی‌ها سخت شده است.

این مسئول یادآور شد: در سال‌های گذشته به دلیل وجود واردات و همچنین نرخ پایین ارز مشکلی به نام کمبود عرضه برنج وجود نداشت اما با توجه به اینکه فاصله قیمت بین بازار واقعی و غیرواقعی فاصله معنی‌داری است بدون شک شرایط را برای سودجویی برخی‌ها فراهم می‌کند.

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه بازرسان اصناف در صورت مشاهده تخلفی صنفی در حوزه توزیع کالاهای اساسی با فروشندگان برخورد می کنند، افزود: به فروشگاه های زنجیره ای عامل توزیع تاکید شده بیشتر از یک سهمیه به یک فرد داده نشود تا توزیع برنج به صورت عادلانه انجام شده و از احکتار سودجویان جلوگیری شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید