17:43|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1399 - 10:00
کد خبر: 14517
یادداشت

آذربایجان‌غربی در قبضه ویروس تاج‌دار

شمالغرب‌ترین استان کشور با ابتلای بیش از 1200 نفر در چند روز گذشته وضعیت هشدار را رد کرده و در قبضه کامل ویروس شوم و تاج دار قرار گرفته است.
آذربایجان‌غربی در قبضه ویروس تاج‌دار

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به وضعیت قرمز رسیده است تا جایی که در چند روز گذشته ده‌ها نفر در استان به دلیل ابتلا به این ویروس و وخامت بیماری جان خود را از دست دادند.

در یکی دو روز گذشته بیش از 1200نفر در سطح استان به ویروس کرونا مبتلا شدند و مسئولین بهداشت استانی معتقدند که این افزایش آمار یکباره در بازه خرداد ماه مربوط به عدم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور بی‌مهابای مردم در تجمعات خانوادگی و عمومی است.

شدت گرفتن روند شیوع ویروس کرونا در سومین ماه از فصل بهار در آذربایجان‌غربی مسئولین را وادار کرد تا یکی دیگر از بیمارستانهای شهر ارومیه را به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص دهند.

بیش از 4 ماه است که از همه‌گیری ویروس تاج‌دار و شوم کرونا در کشور می‌گذرد و در این مدت پرستاران و کادر درمانی استان بدون وقفه برای نجات جان بیماران تلاش کردند، اما شرایط امروز آذربایجان غربی نشان می دهد که این جدال نابرابر کادر درمان همچنان ادامه دار است و انگار هیچ کس کسی خود را مسئول در برابر مهار و کنترل بیماری نمی داند که بدون ترس و بی توجه به وضعیت سلامت جامعه به فعالیت های عادی خود ادامه داده و حتی گاهی دور از چشم قانون جشن های خانوادگی با حضور چند صفر نفر برگزار می کنند.

محدودیت‌های کرونایی هر چند دست و پاشکسته و بسیار اندک اما به دلیل اوج گیری کرونا در آذربایجان‌غربی باز هم اعمال شد اما بدون شک گستره این محدودیت‌ها آنقدر نیست که بتواند به این زودی‌ها ترمز همه‌گیری این ویروس را در استانی مانند آذربایجان‌غربی که کسی خود را مسئول جان خود و دیگران نمی‌داند، بکشد.

گرچه اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی کسب و کارهای پرخطر مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند اما کرونا با کسی شوخی ندارد و ابتلای هر فرد می تواند زندگی تعداد زیادی دیگر را از اطرافیان فرد به خطر اندازد، از این رو مردم و مسوولین در کنار هم باید علاج واقعه قبول از وقوع انجام دهد چراکه راهکارهای مسئولین نیز بی‌شک بدون همراهی و عزم عمومی آب در هاون کوبیدن است و تغییر چندانی در شرایط کنونی سلامت استان ندارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید